Ικανοποίηση χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες ψυχικής υγείας στην Ελλάδα και σε διεθνές επίπεδο
User satisfaction with mental health services provided in Greece and internationally

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Αθανασίου, Νικολέτα
Ημερομηνία
2025-03Επιβλέπων
Γούλα, ΑσπασίαΛέξεις-κλειδιά
Ψυχική υγεία ; Μέτρηση ικανοποίησης ; Ικανοποίηση ασθενών ; Υπηρεσίες ψυχικής υγείας ; Ποιότητα υπηρεσιών ψυχικής υγείαςΠερίληψη
Γενική εισαγωγή: Η ικανοποίηση των χρηστών από τις υπηρεσίες υγείας είναι από τους βασικότερους δείκτες της ποιότητας των υπηρεσιών και έχει αντίκτυπο τόσο στην υγεία των ασθενών όσο και στην αποτελεσματικότητα όλου του συστήματος της δημόσιας υγείας, καθώς επηρεάζει την προθυμία των ατόμων να αναζητήσουν φροντίδα και να συμμετάσχουν σε προγράμματα προληπτικής φροντίδας, που μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση της νοσηρότητας και της θνησιμότητας. Σκοπός: της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της ικανοποίησης των χρηστών από τις παρεχόμενες υπηρεσίες ψυχικής υγείας τόσο σε εθνικό, αλλά και σε διεθνές επίπεδο. Στόχος είναι να αναλύσει τα ερευνητικά ερωτήματα ή τις υποθέσεις τους, τις μεθοδολογικές προσεγγίσεις και να ενισχύσει τις υπάρχουσες στρατηγικές και υπηρεσίες. Σημαντική, επίσης, είναι η καταγραφή των νέων τάσεων παγκοσμίως που αφορούν τις υπηρεσίες ψυχικής υγείας και των καλών πρακτικών που εφαρμόζουν χώρες, οι οποίες έχουν καταγράψει σημαντικά βήματα προόδου. Μέθοδος: Η εκπόνηση της εργασίας πραγματοποιήθηκε με συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση της σύγχρονης ελληνικής και ξενόγλωσσης βιβλιογραφίας καθώς και μέσω των βάσεων δεδομένων PubMed, Scopus. Έγινε αναζήτηση άρθρων, ανασκοπήσεων και ερευνητικών εργασιών που αφορούν την ικανοποίηση των ασθενών από τις υπηρεσίας ψυχικής υγείας. Αποτελέσματα: Ο βαθμός ικανοποίησης εξαρτάται περισσότερο από τις προσδοκίες των ασθενών, τα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά τους, τη σχέση τους με το προσωπικό και τον τρόπο που ασκούν επιρροή στην παροχή της φροντίδας υγείας οι ψυχοκοινωνικοί παράγοντες. Συμπεράσματα: Η μέτρηση της ικανοποίησης του ασθενή είναι χωρίς αμφιβολία ένα από τα πιο σημαντικά κριτήρια στον τομέα της υγείας έχοντας ως στόχο να αναδειχθούν τα σημεία που πρέπει να βελτιωθούν.
Περίληψη
Introduction: User satisfaction with health services is one of the most important indicators of service quality and has an impaction both the health of patients and the effectiveness of the whole public health system as it affects people's willingness to seek care and participate in preventive programs care that can lead to a reduction in morbidity and mortality. Purpose: Of this paper the study of user satisfaction with the provided mental health services both nationally and internationally. Aiming to analyze research questions or their hypotheses, methodological approaches and strengthen existing strategies and services. It is also important to document the new trends worldwide regarding mental health services and the good practices applied by countries, having recorded important steps forward. Method: The study was carried out through a systematic literature view of modern Greek and foreign language literature as well as through the databases PubMed, Scopus. A search was conducted for articles, reviews and research papers related to patient satisfaction with mental health services. Results: The degree of satisfaction depends more on the expectations of the patients, their socioeconomic characteristics, their relationship with the staff and how psychosocial factors influence the delivery of health care. Conclusion: The measurement of patient satisfaction is, without a doubt, one of the most important criteria in the health sector, with the aim of highlighting the points that need to be improved