dc.contributor.advisor | Ασβεστάς, Αναστάσιος | |
dc.contributor.author | Κρυφού, Ελένη | |
dc.date.accessioned | 2025-04-14T08:12:43Z | |
dc.date.available | 2025-04-14T08:12:43Z | |
dc.date.issued | 2025-04-11 | |
dc.identifier.uri | https://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/9085 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τη σημασία της γονεϊκής εμπλοκής στην εκπαιδευτική διαδικασία των παιδιών με αναπηρία και πώς αυτή επηρεάζει την ακαδημαϊκή και κοινωνική τους πρόοδο. Μέσα από βιβλιογραφική επισκόπηση, αναλύονται οι θεωρητικές προσεγγίσεις της γονεϊκής εμπλοκής, τα οφέλη της συνεργασίας σχολείου και οικογένειας, καθώς και οι ιδιαίτερες προκλήσεις που προκύπτουν όταν πρόκειται για παιδιά με αναπηρία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στους παράγοντες που ενισχύουν ή δυσχεραίνουν τη γονεϊκή συμμετοχή, όπως κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, το επίπεδο εκπαίδευσης των γονέων, αλλά και οι στρατηγικές που υιοθετούν τα σχολεία για να καλλιεργήσουν ένα συνεργατικό κλίμα.
Η εργασία φωτίζει επίσης καλές πρακτικές και προσεγγίσεις που στοχεύουν στη δημιουργία ισχυρών δεσμών μεταξύ εκπαιδευτικών και οικογενειών, με στόχο τη βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων και της συνολικής εμπειρίας των μαθητών με αναπηρία. Τα συμπεράσματα υπογραμμίζουν ότι η ενεργή και ισότιμη συνεργασία σχολείου και γονέων αποτελεί ακρογωνιαίο λίθο για την ενίσχυση της αυτονομίας και της ένταξης των παιδιών με αναπηρία στο σχολικό και κοινωνικό πλαίσιο.
Η μελέτη καταλήγει στην ανάγκη διαμόρφωσης στοχευμένων στρατηγικών από τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, προκειμένου να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα συνεργασίας, αλληλοσεβασμού και συνεχούς επικοινωνίας, διασφαλίζοντας έτσι ότι οι γονείς δεν είναι απλοί παρατηρητές, αλλά ουσιαστικοί συνεργάτες στην εκπαίδευση των παιδιών τους. | el |
dc.format.extent | 46 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής | el |
dc.rights | Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Γονείς | el |
dc.subject | Ειδική αγωγή | el |
dc.title | Η εμπλοκή των γονέων στην εκπαιδευτική διαδικασία παιδιών με αναπηρία και πώς αυτή επηρεάζει την πρόοδό τους | el |
dc.title.alternative | Parental involvement in the educational process of children with disabilities and how it affects their progress | el |
dc.type | Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία | el |
dc.contributor.committee | Παπαηλία, Άρτεμις | |
dc.contributor.committee | Παπαηλία | |
dc.contributor.faculty | Σχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιας | el |
dc.contributor.faculty | Σχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Βιοϊατρικών Επιστημών | el |
dc.contributor.department | Τμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία | el |
dc.contributor.master | Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων | el |
dc.description.abstracttranslated | This thesis explores the significance of parental involvement in the educational process of children with disabilities and how it affects their academic and social progress. Through a comprehensive literature review, it examines theoretical approaches to parental involvement, the benefits of school-family collaboration, and the unique challenges that arise when children with disabilities are concerned. Special emphasis is placed on the factors that enhance or hinder parental participation, such as socioeconomic conditions, parents' educational background, and the strategies schools adopt to foster a collaborative environment.
The study also highlights best practices and approaches aimed at building strong bonds between educators and families, with the goal of improving the learning outcomes and overall experience of students with disabilities. The findings underscore that active and equal collaboration between schools and parents is a cornerstone for promoting the autonomy and inclusion of children with disabilities within both educational and social contexts.
The research concludes by emphasizing the need for targeted strategies from educational institutions to cultivate a culture of cooperation, mutual respect, and continuous communication. This ensures that parents are not merely observers but active partners in their children's education. | el |