Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η φωνή και η σιωπή του εργαζομένου. Επιδράσεις στις συμπεριφορικές στάσεις του εργαζομένου, στην εμπιστοσύνη του στη διοίκηση και στην ετοιμότητα του απέναντι στην αλλαγή

dc.contributor.advisorΣαχινίδης, Αλέξανδρος
dc.contributor.authorΚανελλοπούλου, Ευαγγελία
dc.date.accessioned2021-10-06T07:00:38Z
dc.date.available2021-10-06T07:00:38Z
dc.date.issued2021-09-29
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/1264
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-1115
dc.description.abstractΗ εργασία ασχολείται με τη μελέτη της φωνής και της σιωπής του εργαζομένου στο δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο τομέα. Είναι μια από τις λίγες εργασίες, στην Ελλάδα, έως σήμερα, που μελετά: α) την εργασιακή σιωπή, μέσα από τέσσερις αντί τρεις τύπους σιωπής β) κατανοεί και ανταποκρίνεται στην ανάγκη μελέτης και διερεύνησης της εφαρμογής του συγκεκριμένου μοντέλου μορφών εργασιακής σιωπής των Knoll και Van Dick (2013). γ) μελετά, σ’ ένα ενιαίο, κοινό ερευνητικό μοντέλο την εργασιακή φωνή, σιωπή, τις συμπεριφορικές στάσεις του εργαζομένου, την εμπιστοσύνη του στη διοίκηση και την ετοιμότητα του απέναντι στην αλλαγή. Ειδικότερα, η εργασία ασχολείται με την εμπειρική διερεύνηση σχετικών μελετών που προσεγγίζονται βιβλιογραφικά, ως προς τη φωνή και τη σιωπή του εργαζομένου, σε σχέση, αφενός με τρείς κύριες συμπεριφορικές στάσεις του εργαζομένου και συγκεκριμένα της ικανοποίησης, της δέσμευσης, της αφοσίωσης, αφετέρου της εμπιστοσύνης του απέναντι στην ανώτερη και ανώτατη διοίκηση. Ακόμα, εξετάζεται εάν και κατά πόσο οι τέσσερις τελευταίοι παράγοντες επιδρούν στην ετοιμότητα του εργαζομένου απέναντι στην αλλαγή. Χρησιμοποιούνται ως υπόβαθρο: α) η μελέτη των Knoll και Van Dick, (2013) όπου χρησιμοποιούνται τέσσερα είδη σιωπής και όχι τρία, β) οι μελέτες των Vakola et al. (2013), Van Dyne et al. (2003), Van Dyne & Le Pine (1998), Rees et al. (2013), Pati et al. (2010), Vakola & Bouradas, (2005), Morrison (2011), Pinder & Harlos (2001), Morrison & Milliken (2000), Eby et al. (2000) για τις συμπεριφορικές στάσεις του εργαζομένου, την εμπιστοσύνη στη διοίκηση, την ετοιμότητα απέναντι στην αλλαγή. Στην εργασία διενεργείται πρωτογενής έρευνα, με ερωτηματολόγιο που στηρίζεται στις κλίμακες των: Van Dyne & Le Pine (1998) για την εργασιακή φωνή, Knoll & Van Dick (2013) για την εργασιακή σιωπή, Rees et al. (2013) για την εμπιστοσύνη του εργαζόμενου στη διοίκηση (ανώτερη και ανώτατη), Callister (2006) για την εργασιακή ικανοποίηση, Sacks (2006) για την εργασιακή αφοσίωση, Schaufeli et al. (2006) για την εργασιακή δέσμευση και Holt et al. (2007) για την ετοιμότητα του εργαζομένου απέναντι στην αλλαγή. Η δειγματοληψία διενεργείται στο Ν. Αττικής, σε άτομα ηλικίας 18-67 ετών που εργάζονται σε οργανισμούς του δημόσιου και ευρύτερου δημόσιου τομέα. Κατόπιν της συλλογής των ερωτηματολογίων διενεργείται στατιστική επεξεργασία και ανάλυση των ευρημάτων της έρευνας. Από τα στατιστικά στοιχεία φαίνεται η στελέχωση του δημοσίου βασίζεται σε προσωπικό που ανήκει στο γυναικείο φύλο, στην ανώτερη και ανώτατη εκπαιδευτική βαθμίδα και δεν έχει ανανεωθεί τα τελευταία χρόνια.. Ο αριθμός των συμμετεχόντων υπαλλήλων συγκριτικά με αυτόν των ιεραρχικά ανωτέρων τους δείχνει την ύπαρξη γραφειοκρατικών μορφών χαμηλής αποκεντρωτικής φύσης. Η έρευνα της εργασίας συμβάλει στην διαπίστωση ότι το διερευνώμενο μοντέλο των Knoll &ι Van Dick (2013) έχει καλή εφαρμογή στην ελληνική πραγματικότητα. Επίσης, διαπιστώνεται ότι η εργασιακή φωνή και σιωπή επιδρούν στις: εργασιακή ικανοποίηση, δέσμευση, αφοσίωση και στην εμπιστοσύνη του εργαζόμενου στην διοίκηση. Ακόμα, διαπιστώνεται η επίδραση των τεσσάρων προαναφερομένων μεταβλητών στην εμπιστοσύνη του εργαζόμενου στους ανώτερους, ανώτατους προϊσταμένους του. Βασικοί παράγοντες σιωπής είναι ο φόβος είτε της αντιμετώπισης αρνητικών συνεπειών ή απώλειας πλεονεκτημάτων και το ότι η έκφραση φωνής μπορεί να πληγώσει συναισθηματικά συναδέλφους ή ανωτέρους. Όταν υπάρχει σιωπή υπάρχει και φόβος, άγχος, αντίδραση του εργαζομένου με μειωμένη δέσμευση, αφοσίωση, ικανοποίηση, εμπιστοσύνη στην διοίκηση που θα επιδράσουν αρνητικά και στην ετοιμότητά του για αλλαγή. Ακόμα, προκύπτουν τα εξής: Ο εργαζόμενος εκφράζει τη φωνή του με ιδέες και προτάσεις προς τη διοίκηση την οποία εμπιστεύεται όταν του συμπεριφέρεται με δίκαιο τρόπο και έχει ανοικτά κανάλια επικοινωνίας μαζί του. Η επίδραση της επερχόμενης αλλαγής στις προσωπικές σχέσεις, στο χώρο εργασίας, είναι βασικός παράγοντας που επιδρά στην ετοιμότητα του εργαζομένου στην αλλαγή. Τονίζεται ότι εξίσου σημαντικές είναι οι πρακτικές συνέπειες της έρευνας διότι παρέχουν πληροφορίες στη διοίκηση για το πώς θα πρέπει να αντιμετωπίσουν τη φωνή και τη σιωπή προς όφελος του οργανισμού και των εργαζομένων. Άρα, η εργασία συμβάλει στην ενίσχυση του οργανισμού ώστε σε περίοδο και συνθήκες αλλαγών να ανταποκριθεί με επιτυχία, εξασφαλίζοντας θετικές συμπεριφορικές στάσεις εργαζομένων, βελτιώνοντας την ετοιμότητα του εργαζομένου απέναντι στην αλλαγή και αξιοποιώντας την εργασιακή φωνή και σιωπή.el
dc.format.extent93el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectΕργασιακή φωνήel
dc.subjectΕργασιακή σιωπήel
dc.subjectΕργασιακή αφοσίωσηel
dc.subjectΕργασιακή δέσμευσηel
dc.subjectΕργασιακή ικανοποίησηel
dc.subjectΕμπιστοσύνη στη διοίκησηel
dc.subjectΕτοιμότητα απέναντι στην αλλαγήel
dc.subjectEmployee engagementel
dc.subjectJob satisfactionel
dc.subjectEmployee commitmentel
dc.subjectEmployee voiceel
dc.subjectEmployee silenceel
dc.titleΗ φωνή και η σιωπή του εργαζομένου. Επιδράσεις στις συμπεριφορικές στάσεις του εργαζομένου, στην εμπιστοσύνη του στη διοίκηση και στην ετοιμότητα του απέναντι στην αλλαγήel
dc.title.alternativeEmployee's voice and silence. Impacts on the employee's behavioral attitudes, on his trust in management and on his readiness to changeel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeGikas, Grigorios
dc.contributor.committeeΚαλλιβωκάς, Δημήτριος
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.contributor.masterΔιοίκηση Επιχειρήσεων - Master in Business Administration (MBA)el
dc.description.abstracttranslatedThe essay deals with the study of the employee’s voice and employee’s silence in the public and wider public sector. It is one of the few essays, in Greece, up till now, that studies: a) The employee’s silence, through four, instead of three types of silence b) understands and responds to the need of studying and investigating the application of this particular model of forms of employee’s silence of Knoll and Van Dick (2013). c) studies, in one single, common research model the employee’s voice, the employee’s silence, the employee’s behavioral attitudes, his trust in management and his readiness to change. Specifically, the essay deals with the empirical investigation of relevant studies that are approached in literature, regarding the employee’s voice and silence, in relation, on the one hand, to the three main employee’s behavioral attitudes and in particular satisfaction, engagement and commitment, on the other hand to his trust in management (first line and senior managers). It also examines whether and to what extent the last four factors affect the employee's readiness for change. The essay uses as background: a) the study of Knoll and Van Dick, (2013) where four types of silence are used and not three, b) the studies of Vakola et al. (2013), Van Dyne et al. (2003), Van Dyne & Le Pine (1998), Rees et al. (2013), Pati et al. (2010), Vakola & Bouradas, (2005), Morrison (2011), Pinder & Harlos (2001), Morrison & Milliken (2000), Eby et al. (2000) on employee’s behavioral attitudes, trust in management, readiness to change. The paper conducts primary research, with a questionnaire based on the scales of: Van Dyne & Le Pine (1998) on employee’s voice, Knoll & Van Dick (2013) on employee’s silence, Rees et al. (2013) on employee’s trust in management ((first line and senior managers), Callister (2006) on employee’s satisfaction, Sacks, (2006) on employee’s commitment, Schaufeli et al. (2006) on employee’s engagement and Holt et al. (2007) on employee’s readiness to change. The sampling is carried out in the area of Attica, to people aged 18-67 who work in organizations of the public and wider public sector. After the collection of the questionnaires, statistical processing and analysis of the research findings are carried out. The statistics show that the personnel of the public sector is based on staff that is put in: female sex, higher and highest educational level and has not been renewed in recent years. The number of participants employees compared to that of their hierarchical superiors shows the existence of bureaucratic forms of a low decentralized nature. The research of the study contributes to the finding that the investigated model of Knoll & Van Dick (2013) has a good application in the Greek reality. It is also found that the employee’s voice and employee’s silence affect: employee’s satisfaction, engagement, commitment and the employee's trust in management. Furthermore, the effect of the four above variables, on the employee's trust in first line and senior managers, is found. Key factors in silence are the fear of either facing negative consequences or losing benefits and the fact that voice expression can hurt colleagues or superiors emotionally. When there is silence there is also fear, worry, employee’s resistance with reduced engagement, commitment, satisfaction, trust in management that will negatively affect his readiness to change. Also, the following emerge: The employee expresses his voice with ideas and suggestions to the management, which he trusts when the management behaves in a fair way and has open channels of communication with him. The impact of the forthcoming change on personal relationships in the workplace is a key factor, influencing employee’s readiness to change. It is mentioned that the practical implications of research are equally important because they provide information to management on how to deal with voice and silence for the benefit of the organization and its employees. Thus, the essay helps to strengthen the organization to respond successfully in periods and conditions of change, ensuring positive employee’s behavioral attitudes, improving employee’s readiness to change and utilizing the employee’s voice and silence.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές