Η επαυξημένη πραγματικότητα στην εκπαίδευση: συγκριτική μελέτη
Augmented reality: a comparative study
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Βολιώτη, Όλγα
Ημερομηνία
2021-09-20Επιβλέπων
Σγουροπούλου, ΚλειώΚρούσκα, Ακριβή
Λέξεις-κλειδιά
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Ηλεκτρονική μάθηση ; Επαυξημένη μάθηση ; Ψηφιακά παιχνίδια ; ΕκπαίδευσηΠερίληψη
Αυτή η μελέτη αποτελεί μια συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με την
επαυξημένη πραγματικότητα (ΕΠ) που χρησιμοποιείται σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα.
Αναζητήθηκαν στοιχεία σχετικά με παράγοντες όπως το έτος δημοσίευσης, η ηλικία των
μαθητών, το μάθημα και η μεθοδολογία έρευνας. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να
παρουσιάσει πολύτιμες πληροφορίες σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τις προκλήσεις
που απορρέουν από τη χρήση της ΕΠ στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η αναζήτηση
πραγματοποιήθηκε στον ιστότοπο του Scopus, όπου αναζητήθηκαν αγγλικά άρθρα της
τελευταίας δεκαετίας. Μετά την επιλογή, αναλύθηκαν συνολικά 20 ερευνητικά άρθρα. Τα
ευρήματα κατέδειξαν αύξηση του αριθμού των μελετών σχετικά με την ΕΠ κατά τα
τελευταία τρία χρόνια. Τα πιο συχνά αναφερόμενα πλεονεκτήματα της ΕΠ είναι ότι
προάγει τη συμμετοχή στο μάθημα, παρέχει κίνητρα και οδηγεί σε βελτιωμένα
μαθησιακά αποτελέσματα. Ορισμένες σημαντικές προκλήσεις που προκύπτουν από τη
χρήση της ΕΠ αφορούν λειτουργικά θέματα, τη μικρή έκταση των ερευνών και την
έλλειψη εκπαιδευτικού υλικού ΕΠ. Τα πλεονεκτήματα και οι προκλήσεις στο σύνολό τους
περιγράφονται λεπτομερώς στην εργασία. Επιπλέον, εντοπίζονται τα υπάρχοντα κενά
και οι ανάγκες στην έρευνα της ΕΠ και προσφέρονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα
καθώς υπάρχει χώρος για μεγάλη βελτίωση.
Περίληψη
This study presents a systematic literature review on augmented reality (AR) used in
educational settings. Researcher has compared and found results about factors such
as publication year, learner age, subject, research method. This paper aims to present
valuable information on the advantages and challenges of using AR in educational
settings. The search of scientific articles was conducted in the Scopus database, with
criteria being English articles of the last decade. After the selection, a total of 20 research
articles were analyzed. The findings revealed an increase in the number of AR studies
during the last three years. The most reported advantage of AR is that it promotes
participation, provides motivation and results in enhanced learning achievement. Some
noted challenges imposed by AR are usability issues, small range research and lack of
AR educational material. We found several other challenges and numerous advantages
of AR usage, which are discussed in detail. In addition, current gaps in AR research and
needs in the field are identified, and suggestions are offered for future research as there
is space for a lot of improvement.