Σχηματοποίηση και συσχέτιση των θεωριών της διδασκαλίας της σκέψης και της κριτικής σκέψης
Formulation and correlation of theories of the teaching of thought and critical thinking
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Σέργη, Παρασκευή
Σέργη, Φωτεινή
Ημερομηνία
2022-02-17Επιβλέπων
PILIOURAS, PANAGIOTISΣωτηροπούλου, Πηνελόπη
Λέξεις-κλειδιά
Κριτική σκέψη ; Διδασκαλία ; Σχήμα κριτικής σκέψης ; Δεξιότητες ; Φάσεις διδασκαλίας ; Γνωστικά προϊόντα ; Διαδικασία ; Μεταγνωστικό ; ΠλαίσιοΠερίληψη
Εισαγωγή: Στην Εισαγωγή γίνεται μια σύντομη ιστορική ανασκόπηση του κινήματος της Κριτικής σκέψης, των κατευθύνσεων, των σχολών και των προγραμμάτων που δημιούργησε. Επίσης, γίνεται αναφορά στη διάρθρωση της εργασίας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αποτυπώσει με ένα σχήμα το πρόγραμμα του Ματσαγγούρα που αφορά την «έγχυση» της Κριτικής Σκέψης στη διδασκαλία, ώστε να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να δομήσει μια κριτική διδασκαλία.
Μέθοδος: Ακολουθείται η βιβλιογραφική μέθοδος. Η συλλογή βιβλιογραφικών πηγών, η οργάνωση, η αλληλοσυσχέτιση, ανάλυση και υπέρβαση των δεδομένων οδηγεί στα σχήματα οργάνωσης της γνώσης.
Αποτέλεσμα: Η αποτύπωση των στοιχείων της κριτικής σκέψης σε σχήμα και ο μετασχηματισμός τους σε στοιχεία της διδασκαλίας, αντιπαραβάλλοντας τις θεωρίες της διδασκαλίας της σκέψης και της κριτικής σκέψης.
Συμπεράσματα: Το σχήμα είναι ένα χρήσιμο εργαλείο για τον εκπαιδευτικό, για να δομήσει μια κριτική διδασκαλία, καθώς μετασχηματίζει τα στοιχεία της κριτικής σκέψης στη διδασκαλία, φανερώνοντας τις σχέσεις τους και αναδεικνύει τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει.
Περίληψη
Introduction: The Introduction provides a brief historical overview of the Critical Thinking movement, its directions, schools and programs. Reference is also made to the structure of the work.
Purpose: The purpose of this paper is to illustrate in a figure Matsagoura's program that concerns the "infusion" of Critical Thinking into teaching, in order to help the teacher to structure a critical teaching.
Method: The bibliographic method is followed. The collection of bibliographic sources, the organization, the interrelationship, the analysis and the transcendence of data lead to the schemes of knowledge organization.
Result: The capture of the elements of critical thinking in a figure and their transformation into elements of teaching, contrasting the theories of the double teaching of thought and critical thinking.
Discussion: This shape is a useful tool for the teacher to structure a critical teaching, as it transforms the elements of critical thinking in teaching, revealing their relationships and highlighting the steps to follow.