Νέες τεχνολογίες και εικονική πραγματικότητα στην εκπαίδευση. Η συμβολή τους στον τομέα Αισθητικής και Κοσμητολογίας
New technologies and virtual reality in education.Their contribution in the field of aesthetics and cosmetology
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Σταυριανουδάκη, Βασιλική
Ημερομηνία
2022-02Επιβλέπων
Ntalianis, KlimisKARKALOUSOS, PETROS
Λέξεις-κλειδιά
Κοσμητολογία ; Εμπόριο ομορφιάς ; Σενάρια διδασκαλίας ; Καλλυντικά ; Αισθητική ; Εικονική πραγματικότητα ; Επαυξημένη πραγματικότητα ; Τεχνητή νοημοσύνηΠερίληψη
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση. Η ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας και η πανδημία Covid-19, επέδειξε την αναγκαιότητα της ενσωμάτωσης των τεχνολογιών της πληροφορικής και των επικοινωνιών (ΤΠΕ), υποστηρίζοντας την εκπαιδευτική πράξη και αλλάζοντας τον παραδοσιακό τρόπο μάθησης. Ταυτόχρονα τα τελευταία χρόνια, η εικονική πραγματικότητα (ΕΠ), φαίνεται να έχει θετικό αντίκτυπο στη μάθηση, με αρκετές χώρες του εξωτερικού να τη χρησιμοποιούν ως τρόπο μετάδοσης της γνώσης. Τα εικονικά περιβάλλοντα, βασιζόμενα στη θεωρία του Κονστρουκτιβισμού, αποτελούν πόλο έλξης και ενδιαφέροντος των μαθητών, οι οποίοι βρίσκονται σε συνεχή αλληλεπίδραση με άλλους χρήστες και σε επαφή με εικονικά αντικείμενα. Οι μαθητές μέσω της ΕΠ μπορούν να βρεθούν σε απρόσιτα μέρη, να κάνουν εικονικές περιηγήσεις, να μάθουν ευχάριστα μια ξένη γλώσσα και να αναπτύξουν το συναίσθημα της ενσυναίσθησης. Με το κράνος πλήρης εμβύθισης και τα ειδικά απτικά γάντια, ο μαθητής είναι σε θέση να βιώσει μια συναρπαστική εμπειρία την
οποία θα μετατρέψει σε γνώση. Τα ευεργετικά αποτελέσματα της εικονικής πραγματικότητας θα μπορούσε να τα εκμεταλλευτεί ο τομέας της Αισθητικής και Κοσμητολογίας για την εκπαίδευση των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Η ενίσχυση της εκπαίδευσης, με μια τέτοια προηγμένη τεχνολογία, δεν απέχει και πολύ από το μακρινό μέλλον, καθώς ήδη άλλες τεχνολογίες, όπως η επαυξημένη πραγματικότητα και η τεχνητή νοημοσύνη, χρησιμοποιούνται στο εμπόριο της ομορφιάς.
Επομένως, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να καταγράψει τα οφέλη των νέων τεχνολογιών και της ΕΠ στην εκπαίδευση και ειδικότερα στον τομέα της Αισθητικής και Κοσμητολογίας.
Περίληψη
This paper is a bibliographic review of new technologies in education. The rapid development of technology and the pandemic of Covid-19, demonstrated the need for the integration of information and communication technologies (ICT), supporting the educational practice and changing the traditional way of learning. At the same time in recent years, virtual reality seems to have a positive impact on learning, with several foreign countries using it as a way of transmitting knowledge. Virtual environments, based on the theory of Constructivism, are a pole of attraction and interest for students, who are in constant interaction with other users and with virtual items. Students through the OP can find themselves in inaccessible places, take virtual tours, enjoy learning a foreign language and develop a sense of empathy. With the full immersion helmet and special tactile gloves, the student is able to experience an exciting experience that turns it into knowledge. The beneficial effects of virtual reality could be exploited by the Department of Aesthetics and Cosmetology for the education of students at the University of West Attica. Enhancing education with such advanced technology is not far off as other technologies, such as augmented reality and artificial intelligence, are already being used in the e-form trade.The purpose of this paper is to document the benefits of new technologies and OP in education and in particular in the field of Aesthetics and Cosmetology.