Παραδοσιακή και ψηφιακή αφήγηση. Η συμβολή τους σε μαθητές νηπιαγωγείου προ-νηπιακής ηλικίας
Traditional narration and digital storytelling. Their contribution to pre-school students
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Λυμπεροπούλου, Ευθύμια
Ημερομηνία
2022-05-07Επιβλέπων
Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)Λέξεις-κλειδιά
Ψηφιακή αφήγηση ; Παραδοσιακή αφήγηση ; Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Δια ζώσης εκπαίδευση ; Ποιοτικές μέθοδοι ; ΠανδημίαΠερίληψη
Η παιδαγωγική αξία του παραμυθιού είναι αδιαμφισβήτητη καθώς, διαχρονικά, μέσα από το παραμύθι επιτυγχάνονται παιδαγωγικοί, κοινωνικοί και διδακτικοί σκοποί. Το παραμύθι καλλιεργεί τη μητρική γλώσσα με πρακτικές αναδιήγησης και δραματοποίησης, διεγείρει τη φαντασία, αναπτύσσει τη δημιουργικότητα, επεκτείνει τη σκέψη και ωθεί το παιδί να αναπτύξει ποικίλες δυνατότητες. Κατά συνέπεια, ένα παιδί μέσω του παραμυθιού μαθαίνει πιο ευχάριστα και εποικοδομητικά. Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη των επιδράσεων που προκαλεί ο τρόπος αφήγησης ενός παραμυθιού στην κατανόηση των παιδιών προ-νηπιακής ηλικίας (3,5-4 ετών). Πιο συγκεκριμένα, μέσω σύγκρισης της παραδοσιακής αφήγησης με την παρουσίαση μιας ψηφιακά σχεδιασμένης ιστορίας, με τη βοήθεια νέων τεχνολογικών μέσων (ψηφιακή αφήγηση), επιχειρούμε να μετρήσουμε τα οφέλη που μπορεί να αποκομίσουν τα παιδιά από την κάθε μέθοδο.
Περίληψη
The educational value of the fairytale is indisputable as it has been proved over time that educational, social and didactic goals can be achieved through the fairytale. The fairytale cultivates the mother tongue through narration practices and dramatization, it stimulates the imagination, it develops creativity, it expands thinking and utilizes the potential of children. As a result, a child learns more enjoyably and constructively. The aim of this research is to study the effects of the way a story is told on the understanding of pre-school children (3.5-4 years old). More specifically, by comparing traditional storytelling with the presentation of a digitally designed story, with the help of new technological means (digital storytelling), we try to measure the benefits that children can derive from each method.