Εσωτερική αξιολόγηση στις φροντιστηριακές μονάδες. Ο έλεγχος της ποιότητας των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και η ικανοποίηση των μαθησιακών αναγκών των μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Internal evaluation in the tuition units. The control of the quality of the provided educational services and the satisfaction of the learning needs of the students of the Secondary Education
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κάρλε, Κωνσταντίνα
Ημερομηνία
2022-07-14Επιβλέπων
Πιερράκος, ΓεώργιοςΛέξεις-κλειδιά
Φροντιστήριο ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ; Ποιότητα στην εκπαίδευση ; Servqual ; Shadow educationΠερίληψη
Τα φροντιστήρια δεν αποτελούν τυπική ή θεσμική μορφή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, όμως έχουν καθιερωθεί στη συλλογική συνείδηση ως αναπόσπαστο μέρος του, γεγονός που αποδεικνύεται περίτρανα από τον αριθμό των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που φοιτούν σε αυτά. Επιπλέον, η εδραιωμένη θέση του φροντιστηρίου στην κοινωνία ενισχύεται από το γεγονός ότι δεν έχει επηρεαστεί από κριτική και επιχειρήματα περί δεοντολογίας. Εύλογο είναι το συμπέρασμα, συνεπώς, ότι ικανοποιεί μία αντικειμενικά υπαρκτή ανάγκη η οποία δεν καλύπτεται από τις υφιστάμενες και θεσμοθετημένες εκπαιδευτικές δομές. Η τάση απαξίωσης του σχολείου και αύξησης της σημασίας του φροντιστηρίου, ως θεσμού παροχής εκπαίδευσης και κυρίως, μέσου εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, οδήγησαν στην παρούσα έρευνα, σκοπός της οποίας είναι να αναδείξει την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και την ικανοποίηση των μαθησιακών αναγκών μαθητών Φροντιστηρίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Περίληψη
Τα φροντιστήρια δεν αποτελούν τυπική ή θεσμική μορφή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος, όμως έχουν καθιερωθεί στη συλλογική συνείδηση ως αναπόσπαστο μέρος του, γεγονός που αποδεικνύεται περίτρανα από τον αριθμό των μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που φοιτούν σε αυτά. Επιπλέον, η εδραιωμένη θέση του φροντιστηρίου στην κοινωνία ενισχύεται από το γεγονός ότι δεν έχει επηρεαστεί από κριτική και επιχειρήματα περί δεοντολογίας. Εύλογο είναι το συμπέρασμα, συνεπώς, ότι ικανοποιεί μία αντικειμενικά υπαρκτή ανάγκη η οποία δεν καλύπτεται από τις υφιστάμενες και θεσμοθετημένες εκπαιδευτικές δομές. Η τάση απαξίωσης του σχολείου και αύξησης της σημασίας του φροντιστηρίου, ως θεσμού παροχής εκπαίδευσης και κυρίως, μέσου εισαγωγής στο Πανεπιστήμιο, οδήγησαν στην παρούσα έρευνα, σκοπός της οποίας είναι να αναδείξει την ποιότητα των παρεχόμενων εκπαιδευτικών υπηρεσιών και την ικανοποίηση των μαθησιακών αναγκών μαθητών Φροντιστηρίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.