Νευρομάρκετινγκ: Ηθική διάσταση και πρακτικές του
Neuromarketing: Its ethical dimension and practices
Keywords
Νευρομάρκετινγκ ; Μάρκετινγκ ; Νευροεπιστήμη ; Λειτουργική απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού (f MRI) ; EEG ; Electroencephalography ; Ηλεκτροεγκεφαλογράφημα ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; NeuromarketingAbstract
Το Μάρκετινγκ όπως το γνωρίζουμε πλέον έχει αλλάξει αρκετά. Η έρευνα Μάρκετινγκ δεν περιορίζεται μόνο σε μια έρευνα που διεξάγετε από κάποιο γραφείο μέσω Internet ή στο πεδίο, ώστε να διερευνήσει την αγοραστική απόφαση ή τις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά έχει φτάσει σε επίπεδο να μπορεί να διακρίνει τα συναισθήματα ώστε να πετύχει σχεδόν με χειρουργική ακρίβεια πιο προϊόν θέλει να αγοράσει ο καταναλωτής πριν αυτός καν πάρει την απόφαση ότι το θέλει. Η τεχνολογία καθώς εξελίσσεται μας επιτρέπει να τη χρησιμοποιήσουμε προς όφελος μας. Μια από τις τεχνολογίες και επιστήμες που έχει διευρυνθεί τα τελευταία χρόνια είναι η Νευροεπιστήμη και όπως γνωρίζουμε η επιστήμη αυτή μελετά τη νευρολογική απεικόνιση του εγκεφάλου και τη δραστηριότητα του. Αυτό ανοίγει αρκετές πόρτες σε άλλες επιστήμες όπως το Μάρκετινγκ οπού μπορεί να χρησιμοποιήσει τα ευρήματα της Νευροεπιστήμης είτε για καλύτερη στόχευση, είτε για καλύτερο branding, είτε για αποτελεσματικότερη διαφήμιση, είτε για περισσότερες πωλήσεις. Το Νευρομάρκετινγκ δεν είναι τόσο διαδεδομένο στις μέρες μας αλλά όσο περνούν τα χρόνια γίνεται όλο και πιο γνωστό. Το Νευρομάρκετινγκ είναι σε θέση να δώσει πιο σαφείς απαντήσεις στην κατανόηση της συμπεριφοράς του καταναλωτή μέσω της μελέτης του εγκεφάλου. Σκοπός της εργασίας αυτής είναι να δούμε σε βάθος τι είναι το Νευρομάρκετινγκ, ποια είναι τα εργαλεία του, που μπορεί να μας βοηθήσει και πόσο ηθική είναι η χρήση του. Στο ερευνητικό μέρος διερευνήθηκε η γνώση ως προς το Νευρομάρκετινγκ όπου η πλειοψηφία δήλωσε πως δεν είχε επαρκή γνώση ή πληροφόρηση κατά το παρελθόν. Διερευνήθηκε επίσης η άποψη και η προτίμηση αναφορικά με τις πρακτικές του και «βρέθηκε» πως δεν υπάρχουν σημαντικές διαφορές στις απόψεις των ερωτηθέντων, πράγμα που συνιστά την γενικότερη τάση προς μία κοινή γνώμη.
Abstract
Through the study of the brain, Neuromarketing is able to provide clearer answers to the understanding of consumer behaviour. With almost surgical precision, Marketing research has reached the level of being able to distinguish emotions in order to succeed. In the research part, the majority stated that they did not have sufficient knowledge or information in the past. The opinion and preference regarding its practices were also investigated, and it was found that there were no significant differences in the opinions of the respondents, which constitutes the general tendency towards a common opinion.