Η είσοδος του IoT στην εφοδιαστική αλυσίδα των ταχέως κινούμενων καταναλωτικών αγαθών
The entry of IoT into the supply chain of fast-moving consumer goods
Keywords
Internet of things ; IoT ; Supply chain ; Fast moving consumer goods ; FMCG ; Διαδίκτυο πραγμάτων ; Εφοδιαστική αλυσίδαAbstract
Στόχος αυτής της διατριβής είναι να αναδείξει την ευκαιρία που υπάρχει στην εφοδιαστική αλυσίδα των FMCG (Fast-moving Consumer Goods) όταν χρησιμοποιείται η τεχνολογία IoT (internet of Things). Αυτό προκύπτει κυρίως από την αργή μετάβαση των εταιρειών FMCG στην ψηφιακή εποχή, αν και οι κοινωνίες είναι πολύ μπροστά λόγω των τεχνικών κολοσσών που ήδη προσφέρουν τέτοιου είδους τεχνολογίες σε άλλους τομείς. Θα χρησιμοποιηθεί μια ποιοτική τεχνική, η οποία θα επικεντρωθεί κυρίως σε παραδείγματα, μιας και ο συγγραφέας παρακολουθεί και καταγράφει μέσα από τα μάτια κάποιου άλλου. Οι πληροφορίες θα αποκτηθούν μέσω έρευνας, εμπορικών πρακτικών καθώς και εμπειρίας σε εφοδιαστική αλυσίδα. Έχει διαπιστωθεί ότι η υιοθέτηση του Industry 4.0 σε συνδυασμό με κάθε τύπο λύσης IoT είναι ακόμη σχετικά νωρίς, αλλά με τις ίδιες εξαιρετικές πρακτικές σε όλο τον κόσμο. Με την έλευση όμως των τεχνολογιών 5G και NGA (New Generation Access), η ανάπτυξη της εφοδιαστικής αλυσίδας των FMCG προβλέπεται να επιταχυνθεί σύντομα. Έχουν εκφραστεί ανησυχίες για την ασφάλεια των συνδέσεων και των εφαρμογών, καθώς και για την ορθή μετάβαση της εφοδιαστικής αλυσίδας στην ψηφιακή εποχή. Τα αποτελέσματα και οι πληροφορίες που προσφέρονται μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην εκπαίδευση στελεχών της εκάστοτε εταιρίας, βοηθώντας στην ανάπτυξη νέων και πιο αποδοτικών μοντέλων εφοδιαστικής αλυσίδας, παρακάμπτοντας έτσι τις παραδοσιακές μειώσεις κόστους και επενδύοντας ταυτόχρονα στις λεγόμενες «μελλοντικές τεχνολογίες» που βρίσκονται ήδη εδώ.
Abstract
The aim of this dissertation is to show the opportunity that exists in the supply chain FMCG (Fast-moving Consumer Goods) when using IoT (Internet of Things) technology. This is largely due to the slow transition of FMCG companies to the digital age, although societies are well ahead of the colossal techniques that already offer such technologies in other areas. The author will use a qualitative technique, which will focus mainly on examples since he records through the eyes of someone else. The information will be obtained through research, commercial practices as well as retail practices, and supply chain experience. It has been found that the adoption of Industry 4.0 in conjunction with any type of IoT solution is still relatively early, but with the same excellent practices around the world. However, with the advent of 5G and NGA (New Generation Access) technologies, the development of the FMCG supply chain is expected to accelerate soon. Concerns are expressed about the security of connections and applications, as well as about the proper transition of the supply chain to the digital age. The products offered and the information available for training in each company, help to develop new and more efficient supply chain models, thus bypassing the traditional cost reductions and at the same time investing in the so-called "future technologies" that are already here.