Η αξιοποίηση της Επαυξημένης Πραγματικότητας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση για τη διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας
The use of Augmented Reality (AR) for history education
Keywords
Επαυξημένη πραγματικότητα ; Εκπαίδευση ; Ιστορία ; Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ; Ηλεκτρονική μάθησηAbstract
Η Επαυξημένη Πραγματικότητα αποτελεί μια αναδυόμενη τεχνολογία που προσφέρει καινοτόμες δυνατότητες στην Εκπαίδευση. Παρά το γεγονός πως έχουν πραγματοποιηθεί πολλές έρευνες στον τομέα της Επαυξημένης πραγματικότητας, δεν υπάρχουν αρκετά στοιχεία αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της χρήσης της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την σχεδίαση, την ανάπτυξη και την χρήση μιας εκπαιδευτικής εφαρμογής Επαυξημένης Πραγματικότητας στα πλαίσια του μαθήματος της Βυζαντινής Ιστορίας στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Σκοπός της έρευνας είναι η αξιολόγηση της εφαρμογής ΕΠ από εκπαιδευτικούς και μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσής. Στόχος είναι η εξαγωγή συμπερασμάτων αναφορικά με την αποτελεσματικότητα της ένταξης της Επαυξημένης Πραγματικότητάς στην διδακτική διαδικασία και ειδικότερα στην διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση της ποσοτικής μεθόδου, τα δεδομένα συλλέχθηκαν από Ερωτηματολόγια και οι συμμετέχοντες ήταν συνολικά δέκα, πέντε εκπαιδευτικοί και πέντε μαθητές που φοιτούν στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι μαθητές υιοθετούν μια θετική στάση απέναντι στην τεχνολογία της Επαυξημένης Πραγματικότητας και θεωρούν πως η ένταξη της στην διδασκαλία του μαθήματος της Ιστορίας είναι αποτελεσματική ως προς τη μάθηση. Αντίστοιχα, οι εκπαιδευτικοί έκριναν πως η χρήση της ΕΠ στην διδασκαλία θα μπορούσε να είναι αποτελεσματική και έχει τη δυνατότητα να εμπλέξει τους μαθητές καθιστώντας τη μάθηση πιο ελκυστική.
Abstract
Augmented Reality is an emerging technology that offers innovative possibilities in Education. Even though a lot of research has been carried out in the field of Augmented Reality, there is not enough evidence regarding the effectiveness of its use in the educational process. This paper deals with the design, development and use of an Augmented Reality educational application, in the context of the Byzantine History course in Secondary Education. The aim of this study is the evaluation of the AR application from teachers and students of Secondary Education, in order to examine the effectiveness of AR in History education. The research was carried out using the quantitative method, the data were collected from Questionnaires and the participants were a total of ten, five teachers and five students. The results of the research showed that the students and the teachers adopt a positive attitude towards Augmented Reality, and they also consider its use in educational process effective. Furthermore, teachers believe that AR technology has the potential to engage students and make learning history more attractive.