Ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τη στήριξη της πολιτείας για τη στελέχωση, την υποδοχή και την ένταξή τους στις σχολικές μονάδες
Teacher contentment as regards state support, recruitment and integration in schools
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Κουρούκλη, Χριστίνα
Ρούσσου, Ιωάννα- Αντωνία
Date
2023-02-16Advisor
Spyridakos, AthanasiosKeywords
Επαγγελματική ικανοποίηση ; Ικανοποίηση εκπαιδευτικών ; Μέτρηση ικανοποίησης ; Recruitment ; Πολυκριτηριακή ανάλυση ; MUSAAbstract
Είναι ευρέως γνωστό πως η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος εξαρτάται από την αποτελεσματικότητα του διδακτικού έργου και κατά συνέπεια από τον ίδιο τον εκπαιδευτικό. Παράλληλα, η αποτελεσματική διδασκαλία βρίσκεται σε άμεση συσχέτιση με τα κίνητρα του εκπαιδευτικού, την επαγγελματική του ικανοποίηση καθώς και από τις συνθήκες εργασίας στη σχολική μονάδα όπου εργάζεται ο εκπαιδευτικός. Ταυτόχρονα, ο τρόπος πρόσληψης αλλά και η ένταξη των εκπαιδευτικών στη σχολική μονάδα αποτελούν άρρηκτους παράγοντες για την αύξηση/μείωση της επαγγελματικής τους ικανοποίησης. Η συγκεκριμένη έρευνα επικεντρώνεται στη μέτρηση της ικανοποίησης των εκπαιδευτικών από τη στήριξη της πολιτείας στη στελέχωσή τους στις δομές εκπαίδευσης. Πιο συγκεκριμένα, η έρευνα έχει ως σκοπό να διερευνήσει την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από τον τρόπο πρόσληψής τους και ειδικότερα την υποδοχή, την αποδοχή, την ένταξη και την υποστήριξη του εκπαιδευτικού από την πολιτεία στο νέο εργασιακό περιβάλλον. Η βιβλιογραφική έρευνα απέδειξε ότι το θέμα της εργασιακής ικανοποίησης έχει απασχολήσει πληθώρα μελετητών σε όλα τα επαγγέλματα καθώς επιδρά στην ανάπτυξη κινήτρων των εργαζομένων και στην αύξηση της παραγωγικότητάς τους. Παρόλα αυτά, ιδιαίτερα τα τρία τελευταία χρόνια που διορίσθηκαν πολλοί νέοι εκπαιδευτικοί, εντοπίστηκε ένα κενό στην έρευνα καθώς δεν έχουν πραγματοποιηθεί μελέτες που ερευνούν τη μέτρηση της εργασιακής ικανοποίησης των νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών σε συσχέτιση με την υποστήριξη της πολιτείας σε αυτούς τους τομείς. Η έρευνα μας επιχειρεί λοιπόν να καλύψει αυτό το κενό και διεξάγεται με τη μεθοδολογία της MUSA (Multicriteria Satisfaction Analysis), γεγονός που της προσδίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον. Το δείγμα που συλλέχθηκε αποτελούνταν από 302 άτομα. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί σε γενικές γραμμές δεν είναι ικανοποιημένοι από την υποστήριξη της πολιτείας, ενώ εμφανίζουν παράλληλα χαμηλό ποσοστό ικανοποίησης από τον τρόπο επιλογής. Αντιθέτως, δείχνουν να είναι περισσότερο ευχαριστημένοι από το εργασιακό τους περιβάλλον. Επιπρόσθετα, οι παράγοντες της διοικητικής διαδικασίας και του θεσμικού πλαισίου των προσλήψεων φαίνεται πως αποτελούν σημεία που χρήζουν άμεσης βελτίωσης.
Abstract
It is widely known that the quality of the educational system depends on the effectiveness of the teaching methods, and consequently on the teacher himself. At the same time, effective teaching is in direct correlation with the motivation of the teacher, his professional ability as well as the working conditions in the school unit where the teacher works. At the same time, the method of recruitment as well as the inclusion of teachers in the school unit are inseparable factors for the increase/decrease of their professional satisfaction. This specific research focuses on measuring teachers' satisfaction with state support in their study of education structures. More specifically, the research aims to investigate the satisfaction of teachers from the way they are recruited (recruitment) and in particular with the reception, acceptance, integration and support of the teacher by the state in the new work environment. The bibliographic research proved that the subject of job satisfaction has occupied a multitude of scholars in all professions as well as in the development of employee motivation and the increase of their productivity. However, especially in the last three years when many new teachers were appointed, a gap in research was identified as no studies have been conducted investigating the measurement of teachers' laboratory competence in relation to state support in these areas. The research therefore attempts to fill this gap and is conducted with the MUSA (Multicriteria Satisfaction Analysis) methodology. The sample collected was from 302 people. The results of the survey showed that the educational stuff, in general terms, is not satisfied from the state’s support, whereas it indicates a low satisfaction percentage by the recruitment procedure. On the other hand, teachers show that they are more content by their work environment. In addition, factors such as administration and legal frame are issues that need imminent improvement.