Παρέμβαση στο μάθημα των Γραφιστικών Εφαρμογών της Γ' Τάξης ΕΠΑΛ όπου φοιτά μαθητής με ΔΑΦ στο πλαίσιο 'Έρευνας Σχεδιασμού κάνοντας χρήση του Ελεύθερου Λογισμικού Inkscape.
Intervention in the Graphic Applications course of the 3rd Grade EPAL where a student with ASD studies in the context of Design Research using the Free Software Inkscape.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Φιστέ, Σοφία
Ημερομηνία
2023-07Επιβλέπων
Moundridou, MariaΛέξεις-κλειδιά
Αυτισμός ; Μελέτη περίπτωσης ; Γραφιστικές εφαρμογές ; Inkscape ; Δειγματική διδασκαλία ; ΣυμπερίληψηΠερίληψη
Εισαγωγή: Σε μια τάξη ενός Ενιαίου Επαγγελματικού Λυκείου πραγματοποιείται μελέτη περίπτωσης που αφορά εκπαιδευτικό γενικής εκπαίδευσης που διδάσκει σε τάξη με 7 μαθητές τυπικής εκπαίδευσης και έναν μαθητή με ΔΑΦ. Συγκεκριμένα στον τομέα των Εφαρμοσμένων Τεχνών, στα πλαίσια του μαθήματος Γραφιστικές Εφαρμογές γίνεται πα-ρέμβαση στο μάθημα κάνοντας χρήση του Ελεύθερου Λογισμικού Inkscape. Αυτό το λο-γισμικό είναι ένας δωρεάν και ανοικτού κώδικα επεξεργαστής διανυσματικών γραφικών και η χρήση του πρόκειται να βοηθήσει τον εκπαιδευτικό να πετύχει τους διδακτικούς του στόχους σε τάξη μικτής ικανότητας, που αποτελείται από μαθητές τυπικής εκ-παίδευσης και συμπεριλαμβάνει μαθητή με ΔΑΦ.
Σκοπός: Σκοπός είναι να επωφεληθούν μέσω της έρευνας και των αποτελεσμάτων της, αφενός ο εκπαιδευτικός στο έργο του, αφετέρου οι μαθητές στο βαθμό κατάκτησης της νέας γνώσης. Και αυτό συμβαίνει έπειτα από απαραίτητη έρευνα που πραγματοποιείται σε σχέση με το Αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών, το πώς μαθαίνουν οι μαθητές με ΔΑΦ, τις ανάγκες των ίδιων των εκπαιδευτικών που καλούνται να εντάξουν στο τυπικό εκπαι-δευτικό πλαίσιο τους συγκεκριμένους μαθητές , τις νέες τεχνολογίες, το ελεύθερο λογι-σμικό Inkscape, το πώς γίνεται μια δειγματική διδασκαλία βασισμένη σε σύγχρονες θεω-ρίες μάθησης.
Μέθοδος: Βιβλιογραφική ανασκόπηση με εμπλοκή εκπαιδευτικών.
Αποτελέσματα: Αποτελεσματικές διδασκαλίες με απλό και δημιουργικό τρόπο, με χρήση Νέων Τεχνολογιών, καλλιεργώντας ένα περιβάλλον ενταξιακό για μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές ικανότητες.
Συμπεράσματα: Η μελέτη περίπτωσης αποτελεί αφόρμηση για επανασχεδιασμό που οδηγεί σε εφαρμογή καλών πρακτικών από την πλευρά του εκπαιδευτικού της τάξης, στη δυνατότητα συμμετοχής στην εκπαιδευτική διαδικασία των μαθητών με ΔΑΦ, στα επι-τυχημένα αποτελέσματα μάθησης, στην εκτίμηση των επιπτώσεων της χρήσης των νέων τεχνολογιών.
Λέξεις κλειδιά: Αυτισμός, μελέτη περίπτωσης, γραφιστικές εφαρμογές, Inkscape, δειγ-ματική διδασκαλία, συμπερίληψη
Περίληψη
Introduction: In a class of a Professional Secondary School, a case study is carried out concerning a general education teacher who teaches in a class with 7 students of stand-ard education and one student with ASD. Specifically in the field of Applied Arts, within the Graphical Applications course, an intervention is made in the course using the Inkscape Free Software. This software is a free and open source vector graphics editor, and its use is intended to help the educator achieve his or her instructional goals in a mixed-ability classroom made up of regular students and including a student with ASD.
Purpose: The purpose is to benefit through the research and its results, on the one hand the teacher in his work, on the other hand the students to the extent of mastering the new knowledge. And this happens after necessary research carried out in relation to the Analytical Curriculum, how students with ASD learn, the needs of the teachers themselves who are called to integrate these students into the standard educational framework, new technologies, the free software Inkscape, how to make an exemplary teaching based on modern learning theories.
Method: Literature review with teacher involvement.
Results: Εffective teaching in a simple and creative way, using New Technologies, cultivating an inclusive environment for students with disabilities or special abilities.
Discussion: The case study is an impetus for redesign that leads to the implementation of good practices on the part of the classroom teacher, to the possibility of participation in the educational process of students with ASD, to successful learning outcomes, to the as-sessment of the effects of the use of new technologies.
Key words: Autism, case study, graphic applications, Inkscape, exemplar teaching, inclu-sion