Διερεύνηση αγοραστικής συμπεριφοράς σε ετικέτες βιολογικού κρασιού
Consumers' behaviour in organic wine market
Λέξεις-κλειδιά
Βιωσιμότητα ; Βιολογικό προϊόν ; Βιολογικό κρασί ; Μάρκετινκ κρασιούΠερίληψη
Στις μέρες μας ο τρόπος με τον οποίο παρασκευάζεται ένα προϊόν, ενδιαφέρει σε μεγάλο βαθμό τους καταναλωτές. Είναι πολύ προσεκτικοί με τις επιλογές τους όχι μόνο με βάση τα χαρακτηριστικά ενός προϊόντος αλλά και με το εάν το προϊόν έχει δημιουργηθεί ηθικά και με βιώσιμο τρόπο. Στα πλαίσια αυτά έχει παρατηρηθεί ότι όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφουν την προσοχή τους στα βιολογικά προϊόντα. Πιο συγκεκριμένα, τα βιολογικά τρόφιμα όσο περνάνε τα χρόνια κερδίζουν όλο και περισσότερο έδαφος στις αγορές. Παρόλα αυτά σε έρευνες που έχουν διεξαχθεί ανά τα χρόνια παρατηρείται δυσκολία στην κατανόηση και σύγχυση ως προς τη διαφορά των βιολογικών τροφίμων με τα συμβατικά.
Στην παρούσα πτυχιακή εξετάστηκε η αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών ως προς το βιολογικό κρασί. Γενικότερα παρατηρήθηκε ότι οι καταναλωτές, παρόλο που καταναλώνουν συμβατικό κρασί αρκετές φορές μέσα στο μήνα, δεν κατανοούν απόλυτα την έννοια του ''βιολογικού'', και όπως δείχνουν τα αποτελέσματα δεν γνωρίζουν τις ειδικές διεργασίες που απαιτούνται ώστε να χαρακτηριστεί ένα κρασί βιολογικό. Επομένως, δεν είναι πολύ μεγάλο το ποσοστό των καταναλωτών κρασιού που επιλέγει το βιολογικό. Η ελλιπής γνώση για τη διαδικασία παραγωγής ενός βιολογικού αγαθού οδηγεί στο να μην υπάρχει η ανάγκη διάθεσης του κατάλληλου αντίτιμου για να το αποκτήσουν. Οι καταναλωτές που θα το επιλέξουν το κάνουν κυρίως για να στηρίξουν τα μικρά οινοποιεία και τους παραγωγούς και επειδή ενδιαφέρονται να δοκιμάσουν κάτι καινούριο και διαφορετικό.
Επομένως τα ευρήματα της παρούσας εργασίας επιβεβαιώνουν προηγούμενες έρευνες και οδηγούν στο συμπέρασμα, ότι οι άνθρωποι που επιλέγουν βιολογικό κρασί, είναι λίγοι και χρειάζεται προσπάθεια από τους παραγωγούς βιολογικού κρασιού να γνωστοποιήσουν τις μέθοδούς βιολογικής οινοποίησης στους καταναλωτές, ώστε να είναι διατεθειμένο ένα μεγαλύτερο ποσοστό από αυτούς να επιδοτήσει ένα "ακριβότερο" αλλά πιο βιώσιμο μπουκάλι κρασί.
Περίληψη
Nowadays, the way in which a product is made is of great interest to consumers. They are very careful with their choices not only based on a product's features but also whether the product is ethically and sustainably created. In this context, it has been observed that more and more consumers are turning their attention to organic products. More specifically, as the years go by, organic food is gaining more and more ground in the markets. Nevertheless, in researches that have been carried out over the years, difficulty in understanding and confusion regarding the difference between organic and conventional foods has been observed.
In this thesis, the purchasing behavior of consumers regarding organic wine was examined. In general, it was observed that consumers, even though they consume conventional wine several times a month, they do not fully understand the concept of "organic", and as the results show, they do not know the special processes required for a wine to be organic. Therefore, the percentage of wine consumers who choose organic is not very large. Insufficient knowledge about the production process of an organic good leads to not having the need to provide the appropriate amount of money to acquire it. Consumers who choose it, do so mainly to support small wineries and producers and because they are interested in trying something new and different.
Therefore, the findings of this work confirm previous researches and lead to the conclusion that the people who choose organic wine are few and an effort is needed from organic wine producers to communicate the methods of organic winemaking to consumers, so that a greater percentage of them are willing to subsidize a "more expensive" but more sustainable bottle of wine.