Εκπαίδευση στην ασφάλεια των τροφίμων αξιοποιώντας την μοντελοποίηση μέσω βίντεο για μαθητές με αναπτυξιακές αναπηρίες
Food safety education using video modeling for students with developmental disabilities
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Καραμπίνα, Λεμονιά
Date
2023-10-02Advisor
Καρκαλούσος, ΠέτροςKeywords
Ασφάλεια τροφίμων ; Μοντελοποίηση ; Δεξιότητες ; Καθημερινή διαβίωση ; Αναπηρία ; ΒιντεομάθημαAbstract
Εισαγωγή: Η απόκτηση δεξιοτήτων καθημερινής διαβίωσης είναι ζωτικής σημασίας για τα άτομα με αναπτυξιακές αναπηρίες, κατά τη μετάβασή τους από το σχολικό περιβάλλον στην ενήλικη ζωή. Καθώς αντιμετωπίζουν τις προκλήσεις της ανεξάρτητης διαβίωσης, της επαγγελματικής κατάρτισης, της εύρεσης εργασίας και της διαχείρισης προσωπικών υποθέσεων, η επιτυχής εκπαίδευση σε λειτουργικές δεξιότητες αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για τη μελλοντική τους ανεξαρτησία.
Σκοπός: Στην παρούσα εργασία, σκοπός είναι η δημιουργία ενός πρότυπου βίντεο μαθήματος μέσω της μοντελοποίησης με θέμα την ασφάλεια των τροφίμων. Δίνεται έμφαση στην αρχή της ποιοτικής εκπαίδευσης, αναγνωρίζοντας τη σημασία της συμμετοχής όλων και της αξίας της διαφορετικότητας. Ο κύριος στόχος, είναι η παροχή στους εκπαιδευτικούς, ενός ελεύθερα προσβάσιμου υλικού και εργαλείου εκπαίδευσης σε δεξιότητες ζωής, για μαθητές με αναπτυξιακές αναπηρίες.
Μέθοδος: Μια από τις σύγχρονες και αποτελεσματικές τεχνολογίες διδασκαλίας για τα άτομα με αναπηρίες είναι η μάθηση μέσω βίντεο. Έχει συσχετιστεί με βελτίωση σε μια σειρά από δεξιότητες, όπως γνωστικές, κοινωνικές, καθημερινής διαβίωσης και επαγγελματικές. Η συντριπτική πλειονότητα των ερευνών για την εκπαίδευση δεξιοτήτων καθημερινής διαβίωσης ατόμων με αναπτυξιακές αναπηρίες, έχουν εφαρμόσει τη μέθοδο της μοντελοποίησης, μέσω βίντεο με τις διάφορες παραλλαγές της. Πολυάριθμες μελέτες έχουν καταδείξει τη θετική επίδραση της χρήσης της στην απόκτηση μαγειρικών δεξιοτήτων. Οι δεξιότητες παρασκευής τροφίμων αποτελούν ένα εξαιρετικό παράδειγμα καθημερινής πολυδιάστατης δραστηριότητας που ενσωματώνει πληθώρα δεξιοτήτων. Η ικανότητα ασφαλούς χειρισμού, προετοιμασίας και αποθήκευσης τροφίμων, είναι ιδιαίτερα σημαντική για τα άτομα με αναπτυξιακές αναπηρίες, καθώς ενισχύει την ανεξαρτησία τους και προάγει τη συνολική ευημερία τους. Και ενώ η προετοιμασία των τροφίμων αποτελεί κοινό αντικείμενο κατάρτισης, η κατάρτιση σε δεξιότητες ασφάλειας τροφίμων μπορεί μερικές φορές να είναι ελλιπής.
Συμπεράσματα: Η χρήση ερευνητικά τεκμηριωμένων διδακτικών στρατηγικών και επαναχρησιμοποιούμενων εκπαιδευτικών πόρων, όπως η μοντελοποίηση μέσω βίντεο, μπορεί να συμβάλει στη βελτίωση της ποιότητας της διδασκαλίας. Η ενσωμάτωση της μοντελοποίησης μέσω βίντεο στην εκπαίδευση για την ασφάλεια των τροφίμων σε μαθητές με αναπτυξιακές αναπηρίες, μπορεί να δημιουργήσει σημαντικές ευκαιρίες για αυτοπραγμάτωση και ανεξαρτησία. Αναδύεται μια ανοικτή εκπαιδευτική κουλτούρα, που προωθεί την ανταλλαγή και το μοίρασμα πόρων, με στόχο τη βελτιστοποίηση της μάθησης σε ευέλικτα περιβάλλοντα. Έχει δείξει ότι, υπόσχεται μια αποτελεσματική εκπαιδευτική παρέμβαση, ικανή να παρέχει εξατομικευμένη, ελκυστική και αποτελεσματική διδασκαλία για όλους τους μαθητές.
Abstract
Introduction: The acquisition of daily living skills is crucial for people with developmental disabilities in their transition from the school environment to adulthood. As they face the challenges of independent living, job training, finding employment and managing personal affairs, successful training in functional skills is a critical factor in their future independence.
Purpose: In this paper, the purpose is to create a model video lesson through modeling on the topic of food safety. Emphasis is placed on the principle of quality education, recognizing the importance of participation of all and the value of diversity. The main objective is to provide educators with a freely accessible life skills training material and tool for students with developmental disabilities.
Method: One of the modern and effective teaching technologies for people with disabilities is video learning. It has been associated with improvements in a range of skills, including cognitive, social, daily living and vocational skills. The vast majority of research on daily living skills training for individuals with developmental disabilities has applied video modeling with its various variations. Numerous studies have demonstrated the positive impact of its use on the acquisition of magical skills. Food preparation skills are an excellent example of a daily multidimensional activity that incorporates a multitude of skills. The ability to safely handle, prepare and store food is particularly important for people with developmental disabilities as it enhances their independence and promotes their overall well-being. And while food preparation is a common subject of training, food safety skills training can sometimes be lacking.
Discussion: The use of research-based teaching strategies and reusable educational resources such as video modeling can help to improve the quality of teaching. Incorporating video modeling into food safety education for students with developmental disabilities can create significant opportunities for self-realization and independence. An open educational culture is emerging that promotes exchange and resource sharing to optimize learning in flexible environments. It has shown promise as an effective educational intervention capable of providing personalized, engaging and effective teaching for all learners.