Η διαμόρφωση του χαρακτήρα των παιδιών κατά τη μετάβασή τους στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και ποιοι παράγοντες την επηρεάζουν.
The formation of children’s character during their transition to secondary education and which factors influence it.
Keywords
Εφηβεία ; Γενετικοί παράγοντες ; Οικογένεια ; Σχολικό περιβάλλον ; Συνομήλικοι ; Κοινωνικό περιβάλλον ; Τεχνολογία ; ΜετάβασηAbstract
Εισαγωγή: Στην παρούσα διπλωματική εργασία παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της μελέτης της ομαλής μετάβασης των παιδιών από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Η εργασία δημιουργήθηκε για να προσδιορίσει ποιοι είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την ένταξη των εφήβων στη ανώτερη βαθμίδα και ποιοι από αυτούς τους βοήθησαν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις ώστε να μπορέσουν να τις διαχειρι-στούν. Επιπροσθέτως, εκτός από αυτά τα ερευνητικά ερωτήματα που προαναφέρθηκαν, μελετήθηκε κατά πόσο τα παιδιά είχαν ενημερωθεί για τη μετάβαση αυτή και κατά πόσο τους φάνηκε χρήσιμο για την προσαρμογή τους.
Σκοπός: Ο σκοπός της μελέτης είναι να διερευνηθεί σε τί ποσοστό ο έφηβος μπορεί να επηρεαστεί από τους παράγοντες που θίγονται για τη διαμόρφωση του χαρακτήρα του. Επιπλέον, ο ερευνητής εξέτασε ποιοι είναι οι παράγοντες κατά την εφηβική περίοδο που ασκούν μεγαλύτερη επιρροή στους ίδιους, καθώς επίσης και αν οι απαντήσεις των παι-διών κατά τη διάρκεια των συνεντεύξεων συγχέονται και σε ποιο βαθμό.
Μέθοδος: Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε στην έρευνα είναι η ποιοτική, μέσα από την οποία ο ερευνητής δίνει βαρύτητα στις πληροφορίες που έχουν συλλεχθεί και όχι στη γενίκευση των αποτελεσμάτων. Ακολούθως, η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για τη διεκπεραίωση της ερευνητικής διαδικασίας είναι η συνέντευξη με ημι-δομημένες ερω-τήσεις. Εντούτοις, δίνεται έμφαση σε συγκεκριμένα ερωτήματα στα οποία θα βασιστούν τα αποτελέσματα.
Αποτελέσματα: Αυτό που παρατηρήθηκε μέσα από την έρευνα είναι ότι οι μαθητές α-πάντησαν σε όλες τις ερωτήσεις που τους τέθηκαν, οι οποίες αφορούσαν τη μετάβαση από την πρωτοβάθμια στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση χωρίς να υπάρχει κάποια δυσκο-λία. Επίσης, όλα τα παιδιά δήλωσαν πως ο δάσκαλός τους στο δημοτικό τους παρείχε τις απαιτούμενες γνώσεις. Αυτό που επισήμαναν είναι πως οι συνομήλικοι βοήθησαν σε ένα μεγάλο ποσοστό μέσα από τις συμβουλές και τις εμπειρίες τους την ομαλή προσαρ-μογή στην ανώτερη βαθμίδα. Τέλος, οι μαθητές ισχυρίστηκαν πως ενημερωθήκαν για το νέο σχολικό περιβάλλον από το οικογενειακό, το φιλικό και το ψηφιακό περιβάλλον.
Συμπεράσματα: Επιλογικά, αυτό που αποδεικνύεται μέσα από τις έρευνες που μελετή-θηκαν, τη θεωρητική προσέγγιση και την ερευνητική διαδικασία είναι ότι συγκλίνουν στο συμπέρασμα πως η οικογένεια, το σχολείο και οι συνομήλικοι έχουν καθοριστικό ρόλο για τη μετάβαση στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μέσα από αυτό συνεπάγεται και η διαμόρφωση του χαρακτήρα των εφήβων δεδομένου ότι οι παραπάνω παράγοντες μέσα από τις εμπειρίες τους και τις συμβουλές τους τούς βοηθούν να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις που παρουσιάζονται σε αυτή την ηλικία. Τέλος, οι μαθητές παρουσιάζουν τις δικές τους προτάσεις για τη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος.
Abstract
Introduction: This thesis presents the results of the study of the smooth transition of chil-dren from primary to secondary education. The work was set out to identify what factors influence teenagers' entry into higher education and which of these helped them to face the challenges to be able to manage them. In calculation, in addition to the aforemen-tioned research questions, it was studied whether the children had been informed about this transition and whether they found it useful for their adaptation.
Purpose: The purpose of the study is to investigate to what extent the adolescent can be influenced by the factors that affect the formation of his character. In addition, the re-searcher examined which factors during the adolescent period have the greatest influ-ence on them, as well as whether and to what extent the children's answers during the interviews are confounded.
Method: The method used in the research is the qualitative one, through which the re-searcher gives weight to the information that has been collected and not to the generali-zation of the results. Subsequently, the methodology used to carry out the research pro-cess is the interview with semi-structured questions. However, emphasis is placed on specific questions on which the results will be based.
Results: What was observed through the research is that the students answered all the questions they were asked, which were about the transition from primary to secondary education without any difficulty. Also, all the children stated that their primary school teacher provided them with the required knowledge. What they pointed out is that the peers helped to a large extent through their advice and experiences the smooth adjust-ment to the higher level. Finally, the students claimed that they were informed about the new school environment from the family, friends and digital environment.
Discussion: Selectively, what is proven through the studies studied, the theoretical ap-proach and the research process is that they converge to the conclusion that family, school and peers have a decisive role for the transition to secondary education. Through this it also implies the formation of the character of the teenagers since the above factors through their experiences and their advice help them to face the new challenges present-ed at this age. Finally, students present their own proposals for improving the educational system.