Η χρήση του Digital Marketing και των Social Media ως εργαλεία για την ανάπτυξη των πωλήσεων οινικών προϊόντων. Μελέτη περίπτωσης ελληνικών επιχειρήσεων.
The use of Digital Marketing and Social Media as tools for the development of sales of wine products. Case study of Greek companies.
Keywords
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Στρατηγική μάρκετινγκ ; Οινικός τομέαςAbstract
Η βιομηχανία κρασιού αξιοποιεί το ψηφιακό μάρκετινγκ και τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης για να προσεγγίσει ένα ευρύτερο κοινό, να αλληλεπιδράσει με τους πελάτες και να αυξήσει τις πωλήσεις. Οι στρατηγικές ψηφιακού μάρκετινγκ, όπως η διαφήμιση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το μάρκετινγκ μέσω email και το μάρκετινγκ με επιρροές, έχουν γίνει ουσιαστικό μέρος του συνολικού πλάνου μάρκετινγκ της βιομηχανίας κρασιού.
Συνολικά, η χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και του ψηφιακού μάρκετινγκ έχει αποδειχθεί ότι είναι ένα πολύτιμο εργαλείο για τη βιομηχανία κρασιού για την αύξηση της αναγνωρισιμότητας της επωνυμίας, την αλληλεπίδραση με τους πελάτες και την αύξηση των πωλήσεων ειδικά κατά την διάρκεια αλλά και μετά την κρίση του COVID 19.
Στην παρούσα πτυχιακή παρουσιαστήκαν και αποκωδικοποιηθήκαν όλες οι σύγχρονες τάσεις της χρήσης του Digital Marketing και των Social Media για την αύξηση του όγκου των πωλήσεων συμφώνα με την πιο πρόσφατη βιβλιογραφία και έγινε προσπάθεια αυτές να παρουσιαστούν μέσω δύο σύγχρονων ελληνικών επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην εμπορία οινικών προϊόντων. Δόθηκε έμφαση στα παραδοσιακά 4Ps αλλά στα νέα 4Ps του μάρκετινγκ που αφορούν τα Social Media και απαντήθηκε το ερώτημα: Πώς μια επιχείρηση του οινικού τομέα εφαρμόζει τα 4Ps στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης;
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι επιχειρήσεις εφαρμόζουν στρατηγικές μάρκετινγκ χρησιμοποιώντας ένα εκτεταμένο και πολυεπίπεδο μείγμα μάρκετινγκ τόσο για την διατήρηση των υπαρχόντων πελατών όσο και την προσέλκυση νέων. Η παραδοσιακή θεωρία 4Ps (Product, Price, Place, Promotion) ακόμα παίζει μεγάλο ρόλο στο μάρκετινγκ αυτών των επιχειρήσεων άλλα χρησιμοποιούν και μείγμα της νέας θεωρίας 4Ps (Process, People, Platforms, Performance) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Abstract
The wine industry is leveraging digital marketing and social media to reach a wider audience, engage with customers and increase sales. Digital marketing strategies such as social media advertising, email marketing and influencer marketing have become an essential part of the wine industry's overall marketing plan.
Overall, the use of social media and digital marketing has proven to be a valuable tool for the wine industry to increase brand awareness, engage with customers and increase sales especially during and after the crisis of COVID 19.
In this thesis, all the modern trends in the use of Digital Marketing and Social Media to increase the volume of sales were presented and decoded in accordance with the most recent literature and an attempt was made to present them through two modern Greek businesses active in the marketing of wine products. Emphasis was placed on the traditional 4Ps but on the new and 4Ps of Social Media marketing and the question was answered: How does a wine sector company apply the 4Ps on social media platforms?
The results showed that businesses implement marketing strategies using an extensive and multi-level marketing mix to both retain existing customers and attract new ones. The traditional 4Ps theory (Product, Price, Place, Promotion) still plays a big role in the marketing of these companies but they also use a mixture of the new 4Ps theory (Process, People, Platforms, Performance) in social media.