Ο ρόλος της διασφάλισης της ποιότητας στην ανώτατη εκπαίδευση
The role of quality assurance in higher education
Keywords
Total quality management ; Διοίκηση ολικής ποιότητας ; ISO 9001 ; ΜΟ.ΔΙ.Π ; Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης ; ENQA ; Τριτοβάθμια εκπαίδευσηAbstract
Η διαχείριση της ολικής ποιότητας (ΔΟΠ) είναι μια από τις πιο σημαντικές τεχνικές διαχείρισης που χρησιμοποιούνται για τη βελτίωση της ποιότητας και της παραγωγικότητας σε οργανισμούς /ιδρύματα. Η έννοια της ΔΟΠ αυξάνεται ραγδαία τα τελευταία χρόνια. Η διαχείριση ολικής ποιότητας είναι μια ολοκληρωμένη προσέγγιση διαχείρισης που ενώνει όλα τα τμήματα και τους υπαλλήλους από πάνω προς τα κάτω και λειτουργεί σε έναν οργανισμό / ίδρυμα. Παρέχει μια δομή για την εφαρμογή αποτελεσματικών πρωτοβουλιών ποιότητας και παραγωγικότητας που μπορούν να ενισχύσουν την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα των οργανισμών. Αυτή η εργασία ασχολείται με τη διαχείριση ολικής ποιότητας στην εκπαίδευση, τις αρχές, τα οφέλη, τα εργαλεία και τις τεχνικές που υπάρχουν.
Η διαχείριση της συνολικής ποιότητας συνίσταται σε προσπάθειες σε ολόκληρο τον οργανισμό για «εγκατάσταση και δημιουργία μόνιμου κλίματος, όπου οι εργαζόμενοι βελτιώνουν συνεχώς την ικανότητά τους να παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες κατ’ απαίτηση που οι πελάτες θα βρουν ιδιαίτερης αξίας». Η διαχείριση υπογραμμίζει ότι τα τμήματα εκτός από την παραγωγή (για παράδειγμα πωλήσεις και μάρκετινγκ, λογιστική και χρηματοδότηση, μηχανική και σχεδιασμός) υποχρεούνται να βελτιώσουν τις δραστηριότητές τους. Το "management" υπογραμμίζει ότι τα στελέχη είναι υποχρεωμένα να διαχειρίζονται ενεργά την ποιότητα μέσω χρηματοδότησης, κατάρτισης, στελέχωσης και καθορισμού στόχων. Αν και δεν υπάρχει ευρέως συμφωνημένη προσέγγιση, οι προσπάθειες του TQM βασίζονται συνήθως στα προηγουμένως αναπτυγμένα εργαλεία και τεχνικές ποιοτικού ελέγχου.
Αυτή η εργασία προσπαθεί να αναλύσει την ολική διαχείριση ποιότητας, την αριστεία καθώς και τα διεθνή πρότυπα ποιότητας μαζί με τους σχετικούς φορείς σαν ευρύτερη έννοια στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Abstract
Quality in education, a central priority issue in recent decades, is a complex undertaking, both in terms of its conceptual definition and its design. According to the three prevailing conceptual boundaries, quality ultimately depends, like education, on the values shared by each society at a given time and on the political negotiation of its members, leading to their total or partial revision. The purpose of this dissertation is to present the philosophy of Total Quality Management and how it can be applied in education. More specifically, the definition and the conditions for achieving quality are presented, as well as an analysis of the philosophy of Total Quality Management, its components and the educational system that frames it.
In modern Greek reality, there are different perceptions in terms of ways and means the teacher can be upgraded work and education in general. Yet most of these views converge on Total Quality Management and the need to implement it in education.
The purpose of this dissertation is to export quality research aimed at investigating the attitudes and views of its teachers of primary education of the prefecture of Corinth regarding the General Administration Quality. At the same time, this work is an effort to give answers to the factors that contribute to its successful implementation IOP in the school unit and the necessary conditions for success achievement, on the part of all stakeholders.