Μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης στο μάθημα της Τεχνολογίας στην Α΄ γυμνασίου με τη χρήση της μεθόδου της διερευνητικής μάθησης και της εξατομικευμένης μάθησης.
Study of the application of the flipped classroom in a course on Technology in 1st class of High school adopting exploratory learning and personalized learning approaches.
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γαρεφαλάκη, Ελένη
Ημερομηνία
2023-09-18Επιβλέπων
Παπανικολάου, ΚυπαρισσίαΛέξεις-κλειδιά
Ανεστραμμένη τάξη ; Εξατομικευμένη μάθηση ; Διερευνητική μάθηση ; Τεχνολογία Γυμνασίου ; Κίνητρα μαθητώνΠερίληψη
H παρούσα διπλωματική εργασία μελετά την εφαρμογή της ανεστραμμένης τάξης
στη διδασκαλία του μαθήματος της Τεχνολογίας στην Α΄ Γυμνασίου με τη χρήση
της μεθόδου της διερευνητικής μάθησης και της εξατομικευμένης μάθησης.
Σκοπός της συγκεκριμένης έρευνας είναι να εξετάσει αν η εφαρμογή του μοντέλου
της ανεστραμμένης τάξης βοηθάει στην ανάπτυξη κινήτρων στους μαθητές κατά
τη εκπαιδευτική διαδικασία και αν τελικά βελτιώνονται οι επιδόσεις τους. Στα
πλαίσια της έρευνας αυτής συλλέχθηκαν και αναλύθηκαν οι απόψεις των μαθητών
σχετικά με την ανεστραμμένη τάξη αλλά και την εμπειρία της εξατομικευμένης
μάθησης.
Η διδακτική παρέμβαση διενεργήθηκε σε δημόσιο Γυμνάσιο της Αθήνας, το Μάιο
του σχολικού έτους 2022- 2023 και είχε διάρκεια δύο εβδομάδες. Στην έρευνα
έλαβαν μέρος 11 μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Γυμνασίου .Για τις ανάγκες της
παρέμβασης δημιουργήθηκαν διαδραστικά βίντεο και δραστηριότητες που
αναρτήθηκαν στην πλατφόρμα η-τάξη του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου. Οι
μαθητές παρακολούθησαν δύο μονόωρα μαθήματα με τη μέθοδο της
ανεστραμμένης τάξης και τα δεδομένα της έρευνας συλλέχθηκαν μέσω τεστ και
ερωτηματολογίων πριν και μετά την παρέμβαση καθώς και από ομαδική
συνέντευξη των μαθητών .
Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η εφαρμογή του μοντέλου της ανεστραμμένης τάξης
στο μάθημα της Τεχνολογίας μπορεί να επιφέρει σημαντική βελτίωση στις
επιδόσεις των μαθητών στο γνωστικό επίπεδο αλλά δεν επηρεάζει την ανάπτυξη
κινήτρων για το μάθημα. Επίσης οι απόψεις των μαθητών ως προς το μοντέλο της
ανεστραμμένης τάξης και της εξατομικευμένης μάθησης είναι στο σύνολό τους
θετικές.
Περίληψη
This postgraduate thesis explores the application of the flipped classroom in a
course on Technology at High school adopting exploratory learning and
personalized learning approaches. The purpose of this research is to explore
whether the application of the flipped classroom model helps to develop students'
motivation during the educational process and whether their performance
ultimately improves. Also, in the context of this research, the students’ perceptions
regarding the flipped classroom model were collected and analyzed as well as the
personalized learning approach.
The teaching intervention was carried out in a public high school in Athens, during
May of the 2022-2023 school year and lasted for two weeks. 11 students of the 1st
class of lower high school took part in the research. For the requirements of the
intervention, interactive videos and activities were developed and posted on the e-
class platform of the Panhellenic School Network. The students attended two
lessons following the flipped classroom model. The research data were collected
from tests and questionnaires before and after the intervention as well as from a
group interview with the students.
The results showed that the implementation of the flipped classroom model in the
Technology course can bring about a significant improvement in students'
performance but does not affect student motivation for the course. Also the
perceptions of the students towards the flipped classroom model and personalized
learning are positive.