Η μάθηση χωρίς σφάλματα στην εκπαίδευση δραστηριοτήτων σε ασθενείς με άνοια
Errorless learning in activity training in dementia patients
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Χατζίνα, Άννα
Ημερομηνία
2024-02-16Επιβλέπων
Kriebardis, AnastasiosΠερίληψη
Το κύριο θέμα της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η μάθηση χωρίς σφάλ-ματα κατά την εκπαίδευση καθημερινών δραστηριοτήτων σε ασθενείς που πάσχουν από άνοια.
Αρχικά γίνεται αναφορά στη δομή και λειτουργία του νευρικού συστήματος (κύτταρα, λειτουργίες, διαίρεση) και του εγκεφάλου (νευρικές δομές και ημισφαίρια). Κατόπιν παρουσιάζεται ο ορισμός για την γήρανση κατά τη διάρκεια της οποίας εμφα-νίζονται μεταβολές στα συστήματα του οργανισμού με κυριότερες τις γνωστικές, αι-σθητικές και σωματικές μεταβολές. Ιδιαίτερο βάρος δίνεται στην υποενότητα μνήμη και μάθηση που αποτελούν τον πυρήνα του θέματος μελέτης.
Στη συνέχεια παρατίθενται οι διαταραχές που επιφέρει η γήρανση τονίζοντας τη σημασία των νοητικών διαταραχών και πιο συγκεκριμένα την άνοια και τη νόσο Alzheimer, χωρίς να παραλείπονται οι ψυχολογικές μεταβολές.
Τέλος, εξετάζεται διεξοδικά η μέθοδος μάθηση χωρίς σφάλματα, επίκεντρο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, και ο τρόπος εφαρμογής της σε ασθενείς με άνοια και νόσο Alzheimer σε κάθε στάδιο.
Περίληψη
The main topic of this thesis is error-free learning when teaching daily activities to pa-tients suffering from dementia.
Initially, reference is made to the structure and function of the nervous system (cells, functions, division) and the brain (neural structures and hemispheres). Then the definition for aging is presented, during which changes occur in the body's systems, with the main ones being cognitive, aesthetic and physical changes. Particular weight is given to the sub-section memory and learning which are the core of the study topic.
The disorders caused by aging are then listed, emphasizing the importance of mental disorders and more specifically dementia and Alzheimer's disease, without omitting the psychological changes.
Finally, the errorless learning method, the focus of the literature review, and its application to patients with dementia and Alzheimer's disease in each stage are thor-oughly examined.