Η τάση των “influencers” στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου (e-commerce) στη σύγχρονη εποχή
The trend of influencers in the field of e-commerce in the modern era
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Βράιλας, Γκίκας-Αλέξανδρος
Date
2024-04Advisor
Yannas, ProdromosKeywords
Marketing ; Μάρκετινγκ ; Ηλεκτρονικό εμπόριο ; Influencers ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Επικοινωνία στο μάρκετινγκAbstract
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η ευρεία χρήση του Διαδικτύου, σε συνδυασμό με την ψηφιοποίηση στην σύγχρονη εποχή αποτελούν κάποιες από τις αιτίες πρόκλησης αλλαγών στον χώρο του εμπορίου και του marketing. Μια εκ των αλλαγών αυτών είναι η εμφάνιση του φαινομένου των “influencers”. Καθώς οι influencers που δραστηριοποιούνται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν κατακτήσει το Διαδίκτυο, το ηλεκτρονικό εμπόριο (e- commerce) φαίνεται να αποτελεί μια πολύ επικερδή ενασχόληση γι’ αυτούς. Οι απόψεις τους ασκούν ισχυρή επιρροή στα άτομα που τους «ακολουθούν» (τους λεγόμενους «ακολούθους»). Αυτό οδήγησε σε μια τεράστια αύξηση στη συνεργασία τους με πρακτορεία marketing, με επώνυμες εταιρείες και καταστήματα που απευθύνονται στους influencers για αναφορές, αξιολογήσεις και συστάσεις. Παρόλο που το influencer marketing είναι μια σχετικά νέα στρατηγική, φαίνεται να είναι πολύ αποτελεσματική γι’ αυτούς τους εμπόρους (marketers) που είναι πρόθυμοι να ακολουθήσουν την μετάβαση σε νέα καταναλωτικά πρότυπα. Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να ερευνήσει και να αναλύσει τον ρόλο των influencers στον χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου, μέσω βιβλιογραφικής ανασκόπησης και διεξαγωγή ιδίας έρευνας ανάμεσα σε 201 ερωτηθέντες στον ελληνικό πληθυσμό, ηλικίας από 20 έως 60 ετών, ικανούς χρήστες του Διαδικτύου και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαιώνουν ότι οι influencers διαδραματίζουν σπουδαίο ρόλο στη διαμόρφωση καταναλωτικών προτύπων και συμπεριφορών στο αγοραστικό κοινό.
Abstract
The growth of technology and the widespread use of the Internet, along with the digitization of the modern era are some of the causes that have brought many changes in the commercial and marketing sector. One of these changes is the appearance of the “influencers” phenomenon. As social media influencers are winning over the Internet, the electronic commerce (e- commerce) seems to be a very profitable business for them. Their opinions have a powerful impact on the people following them (“followers”). This has led to a huge increase in cooperation with marketing agencies, brands, stores which flock to such influencers for mentions, reviews and recommendations. Even though influencer marketing is a relatively new strategy, it appears to be very effective for those marketers who are willing to keep up with the transition to new consumer standards. The aim of this study is to explore and analyze the role of influencers in the field of e- commerce, through/ using a bibliographic review and conducting own research among 201 respondents from Greek population, between 20 and 60 years of age, capable users of Internet and social media. The research findings/the study confirm/s that influencers play a very important role in shaping consumer patterns and behaviors in the purchasing public.