Εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης στη νηπιακή ηλικία
Introducing artificial intelligence concepts in early childhood education
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Ταστσή, Κωνσταντίνα
Ημερομηνία
2024-03-27Επιβλέπων
Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)Λέξεις-κλειδιά
Προσχολική ηλικία ; Τεχνητή νοημοσύνη ; Μηχανική μάθηση ; Εκπαιδευτικά προγράμματαΠερίληψη
Τα παιδιά πρώτης σχολικής ηλικίας μεγαλώνουν σε ένα κόσμο που κυριαρχεί η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) και βιώνουν τις εφαρμογές της ως κάτι αυτονόητο στην καθημερινότητά τους. Στη διεθνή βιβλιογραφία υπάρχουν ακόμα ελάχιστες αναφορές σε σχέση με τις δυνατότητες ένταξης εκπαιδευτικών εφαρμογών ΤΝ σε αυτή την ηλικιακή ομάδα. Στην παρούσα ερευνητική εργασία, επιδιώκουμε να αποτυπώσουμε τα πρώτα στάδια της ανάπτυξης ενός εκπαιδευτικού προγράμματος που θα φέρνει με τρόπο απλό, κατανοητό και συνεπή τα παιδιά σε επαφή με τις έννοιες, τις εφαρμογές, τα πλεονεκτήματα, τις αδυναμίες, τις προκλήσεις και τους κινδύνους την ΤΝ στην καθημερινότητά τους. Στα πλαίσια της έρευνας, δημιουργούμε τον σκελετό ενός εκπαιδευτικού προγράμματος, τα βασικά σχέδια μαθήματος, τα εφαρμόζουμε στην τάξη και εξάγουμε κρίσιμα ποσοτικά πρώτα συμπεράσματα σχετικά με την αποτελεσματικότητά τους.
Περίληψη
Primary school children grow up in a world dominated by Artificial Intelligence (AI) and experience its applications as something natural in their daily lives. In the international literature there are still few references to the possibilities of integrating educational AI applications in this age group. In this research paper, we seek to capture the early stages of the development of an educational program that will bring children in a simple, understandable, and consistent way with the concepts, applications, strengths, weaknesses, challenges and risks of AI in their daily lives. As part of research, we create the framework of an educational program, the basic lesson plans, apply them in the classroom and draw critical quantitative first conclusions about their effectiveness.