Η διερεύνηση της επάρκειας και της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής, στις πολυπολιτισμικές τάξεις
The investigation of the intercultural competence and readiness of the primary education teachers of Attica
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κουρή, Μαριάννα
Σέρβου, Αργυρούλα
Ημερομηνία
2021-05-24Επιβλέπων
Yannas, ProdromosΛέξεις-κλειδιά
Διαπολιτισμική εκπαίδευση ; Διαπολιτισμική επάρκεια ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευση ; Διαπολιτισμική ετοιμότητα ; Εκπαιδευτικοί ; Intercultural educationΠερίληψη
Η παρούσα έρευνα πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο εκπόνησης μεταπτυχιακής εργασίας με τίτλο: « Η διερεύνηση της επάρκειας και της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Αττικής, στις πολυπολιτισμικές τάξεις». Κύριος σκοπός της ερευνητικής εργασίας ήταν η διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για τη διαπολιτισμική επάρκεια και ετοιμότητα που διαθέτουν οι ίδιοι. Στην έρευνα συμμετείχε ένα δείγμα 142 εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης του νομού Αττικής. Η έρευνα διεξήχθη από το Δεκέμβριο του 2020 έως τον Ιανουάριο του 2021 και πραγματοποιήθηκε με ποσοτική προσέγγιση και με ερευνητικό εργαλείο το ερωτηματολόγιο. Από την ανάλυση και επεξεργασία των δεδομένων της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είναι ανέτοιμοι να διαχειριστούν μαθητές από διαφορετικά πολιτισμικά πλαίσια και απουσιάζει η διαπολιτισμική τους κατάρτιση και επιμόρφωση, γεγονός που καθιστά επιτακτική την ανάγκη για διαπολιτισμική μάθηση και εκπαίδευση.
Περίληψη
Present research was carried out in the context of our postgraduate studies, which are titled: «The investigation of the intercultural competence and readiness of the Primary school teachers of Attica». The main purpose of current research is to investigate the views of primary school teachers of Attica on their intercultural competence and readiness. A sample of 142 Primary school teachers of Attica participated in the research. The survey was conducted from December 2020 to January 2021 and was carried out with the quantitative approach and specifically via questionnaire as a research tool. The analysis and processing of the survey data showed that Primary school teachers are unprepared to manage students from different cultural backgrounds and their intercultural training and education is absent, which makes the need for intercultural learning and education urgent.