Social media commerce: Παράγοντες που επηρεάζουν τη τελική απόφαση αγοράς σε ένα περιβάλλον μέσων κοινωνικής δικτύωσης
Social media commerce: Factors influencing final purchase decision in a social media environment
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Χήτου, Μαρσίντα
Ημερομηνία
2024-05Επιβλέπων
Rizomyliotis, IoannisΛέξεις-κλειδιά
Social media ; Social media marketing ; Πρόθεση αγοράς ; Influencer marketing ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; Brand awareness ; Εμπιστοσύνη καταναλωτή ; e-WOM ; User generated content ; e-CommerceΠερίληψη
H εργασία αυτή εξετάζει τον ρόλο των social media στον επηρεασμό της συμπεριφοράς των καταναλωτών και των αποφάσεων αγοράς. Διερευνά τους διάφορους παράγοντες που επηρεάζουν τη πρόθεση αγοράς σε περιβάλλον social medιa, ρίχνοντας φως στη δυναμική σχέση μεταξύ διαδικτυακών πλατφορμών και επιλογών των καταναλωτών. Η ανάλυση ξεκινά συζητώντας την άνοδο των social media ως ισχυρού εργαλείου marketing, που επιτρέπει στις επιχειρήσεις να αλληλεπιδρούν με τους καταναλωτές σε προσωπικό και διαδραστικό επίπεδο. Υπογραμμίζει την επιρροή των social media στη διαμόρφωση των αντιλήψεων της επωνυμίας, τη διάδοση πληροφοριών για το προϊόν και τη διευκόλυνση των κοινωνικών αλληλεπιδράσεων που μπορούν να επηρεάσουν τις αποφάσεις αγοράς. Στη συνέχεια, η εργασία εξετάζει τους παράγοντες που επηρεάζουν την αγοραστική
συμπεριφορά των καταναλωτών στα social media . Οι παράγοντες αυτοί συμπεριλαμβάνουν το brand awareness, το e-WOM, την εμπιστοσύνη των καταναλωτών στο brand, το influence marketing και την χρήση κατάλληλου και σχετικού περιεχομένου από το brand. Επιπλέον, εξετάζεται η σημασία της αντίληψης και της φήμης του brand στις πλατφόρμες social media . Εξετάζεται πώς η αυθεντικότητα, η αξιοπιστία και η ευθυγράμμιση με τις καταναλωτικές αξίες μπορούν να επηρεάσουν θετικά τις αποφάσεις αγοράς. Επιπλέον, διερευνά τον ρόλο της στοχευμένης διαφήμισης και του εξατομικευμένου περιεχομένου στην προσέλκυση της προσοχής των καταναλωτών και στην αύξηση των conversions. Στην εργασία αναφέρονται επίσης οι προκλήσεις και οι ηθικές εκτιμήσεις που σχετίζονται με το marketing στα SM. Συζητούνται ζητήματα όπως ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο, τη διάδοση παραπληροφόρησης και την ανάγκη για διαφάνεια και αυθεντικότητα στην επικοινωνία του brand . Συμπερασματικά, αυτή η εργασία υπογραμμίζει τη βαθιά επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στη συμπεριφορά των καταναλωτών και στις αποφάσεις αγοράς. Κατανοώντας τους παράγοντες που διαμορφώνουν τις επιλογές των καταναλωτών στην ψηφιακή εποχή, οι
επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν στρατηγικά τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για να βελτιστοποιήσουν τις στρατηγικές marketing και να αλληλεπιδράσουν αποτελεσματικά με το κοινό-στόχο τους. Η παρούσα έρευνα διεξήχθη κατά το χρονικό διάστημα, από 10/2/2023 έως 06/06/2023. Ως εργαλείο, χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο με ερωτήσεις κλειστού τύπου. Με απλή τυχαία δειγματοληψία διανεμήθηκαν μέσω των social media ερωτηματολόγια σε 252 χρήστες. Η στατιστική ανάλυση πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό λογισμικό SPSS. Τα αποτελέσματα της ανάλυσης των δεδομένων είναι πολύ ενδιαφέροντα. Παράγοντες όπως το e-WOM για ένα brand , το content που χρησιμοποιεί ένα brand, το brand awareness,η εμπιστοσύνη σε αυτό και η χρήση influence marketing μπορούν να επηρεάσουν θετικά την πρόθεση αγοράς ενός καταναλωτή σε ένα περιβάλλον social
media.
Περίληψη
This paper examines the role of social media in influencing consumer behavior and purchase decisions. It explores the various factors that impact consumer purchasing patterns in the context of social media, shedding light on the dynamic relationship between online platforms and consumer choices. The analysis begins by discussing the rise of social media as a powerful marketing tool, enabling businesses to engage with consumers on a personal and interactive level. It highlights the influence of social media in shaping brand perceptions, disseminating product information, and facilitating social interactions that can impact purchase decisions. The paper then delves into the factors that affect consumer behavior in social media. These factors include brand awareness, e-WOM, influence marketing, trust and use of relevant content. It explores the role of social influence, including peer recommendations, influencers, and online communities, in shaping consumer attitudes and purchase intentions. Additionally,
it examines the impact of user-generated content, such as online reviews and testimonials, on consumer trust and decision-making. The paper also acknowledges the challenges and ethical considerations associated with social media marketing. It discusses issues such as privacy concerns, the spread of misinformation, and the need for transparency and authenticity in brand communication. In conclusion, this paper highlights the profound impact of social media on consumer behavior and purchase decisions. By understanding the factors that shape consumer choices in the digital era, businesses can strategically leverage social media platforms to optimize their marketing strategies and engage with their target audience effectively. This research was conducted from 15/11/2022 to 06/006/2023. It was used a questionnaire with closed type questions. With simple random sampling, questionnaires were distributed through social media to 251 users. The statistical analysis was performed with SPSS statistical software. The results of the data analysis are very interesting. Factors such as eWOM for a brand, brand content, brand awareness, trust in it, and the use of influencer marketing cannot positively influence a consumer's purchase in a social media environment.