Συμπερίληψη και Καλλιέργεια της Διαπολιτισμικής Επικοινωνίας Μέσα από την Παιδική Λογοτεχνία
Inclusion and cultivation of intercultural communication through chil-dren's literature
Keywords
Συμπερίληψη ; Παιδική λογοτεχνία ; Διαπολιτισμική επικοινωνία ; Ψηφιακή αφήγησηAbstract
Εισαγωγή: Η παιδική λογοτεχνία, όποια μορφή και αν έχει, συνιστά ένα σημαντικό μέσο για την ενίσχυση και την προώθηση της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Η παιδική λογοτε-χνία, είτε μέσω παιδικών βιβλίων και παραμυθιών, είτε μέσω ψηφιακών αφηγήσεων, μπορεί να αποτελέσει ένα σημαντικό μέσο για τον εκπαιδευτικό που θέλει να καλλιεργή-σει τη διαπολιτισμική κοινωνία.
Σκοπός: Η παρούσα μελέτη εστιάζει στη διερεύνηση του ρόλου της παιδικής λογοτεχνίας στην ενίσχυση της συμπερίληψης και την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
Μέθοδος: Ανάλυση βιβλίων της παιδικής λογοτεχνίας μέσω της μεθόδου της ανάλυσης περιεχομένου.
Aποτελέσματα: Υπάρχουν μία σειρά βιβλίων, παραμυθιών και ψηφιακών αφηγήσεων που μεταφέρουν μηνύματα ισότητας και σεβασμού που η χρήση τους μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής επικοινωνίας ενισχύοντας με αυτό τον τρόπο την συ-μπερίληψη όλων των μαθητών. Η παιδική λογοτεχνία μπορεί να ενισχύσει τόσο την δια-πολιτισμική εκπαίδευση όσο και την διαπολιτισμική επικοινωνία και την συμπερίληψη αν και θα πρέπει να υπάρξουν και άλλες προσπάθειες προς αυτή την κατεύθυνση.
Συζήτηση: Η παιδική λογοτεχνία θα πρέπει να αξιοποιηθεί στη εκπαίδευση προκειμένου να ενισχύσει την συμπερίληψη αποτελώντας ένα πολύτιμο μέσο για τον εκπαιδευτικό για την εφαρμογή της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και την καλλιέργεια της διαπολιτισμικής επικοινωνίας.
Abstract
Introduction: Children's literature, whatever its form, is an important means of enhancing and promoting intercultural education. Children's literature, whether through children's books and fairy tales, or through digital narratives, can be an important tool for the educa-tor who wants to cultivate intercultural society.
Purpose: This study focuses on investigating the role of children's literature in fostering inclusion and fostering intercultural communication.
Method: Analysis of children's literature books through the method of content analysis.
Results: There are a series of books, fairy tales and digital narratives that convey messages of equality and respect, the use of which can contribute to the development of intercultural communication, thus strengthening the inclusion of all students. Children's literature can enhance both intercultural education and intercultural communication and inclusion, alt-hough there should be other efforts in this direction.
Discussion: Children's literature should be utilized in education in order to enhance inclu-sion, being a valuable tool for the educator to implement intercultural education and cul-tivate intercultural communication.