Show simple item record

Διαχείριση του πένθους των παιδιών προσχολικής ηλικίας από τους παιδαγωγούς πρώιμης παιδικής ηλικίας

dc.contributor.advisorΚώτη, Φωτεινή - Αικατερίνη
dc.contributor.authorΚαλογήρου, Αναστασία
dc.date.accessioned2024-10-07T10:18:22Z
dc.date.available2024-10-07T10:18:22Z
dc.date.issued2024-10-04
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7589
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7421
dc.description.abstractΕισαγωγή: Στη σημερινή εποχή, οι Παιδαγωγοί Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας, που εργάζονται στους Βρεφονηπιακούς και Παιδικούς σταθμούς, καλούνται να αντιμετωπίσουν συμπεριφορές των παιδιών προσχολικής ηλικίας, που οφείλονται σε δυσάρεστα γεγονότα, όπως απώλειες γονέων, αδελφών, παππούδων, φίλων, συμμαθητών, κατοικιδίων (είτε λόγω αρρώστιας είτε από κάποιο ξαφνικό γεγονός όπως κάποιο τροχαίο), το διαζύγιο γονέων, τη μετακόμιση σε νέο σπίτι ή την αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος κ.α. Αυτές οι συμπεριφορές των παιδιών οφείλονται στην εκδήλωση μιας απώλειας και της δυσκολίας κατανόησης του πένθους από τα παιδιά μικρής ηλικίας. Επίσης, σημαντικό ρόλο στη διαχείριση του πένθους των παιδιών της προσχολικής ηλικίας διαδραματίζει εκτός από το οικογενειακό αλλά και το σχολικό περιβάλλον, ξεκινώντας από τον Παιδικό Σταθμό. Με την παρούσα εργασία επιχειρείται να φωτιστεί ο τρόπος που οι δύο αυτοί φορείς οφείλουν να συνεργαστούν, να κατανοήσουν τις ανησυχίες των παιδιών που πενθούν και να συμβάλλουν ο καθένας από τη δική του σκοπιά στη στήριξη αυτών των παιδιών κατά τη διάρκεια της δύσκολης περιόδου που διανύουν. Επιπλέον, οι παιδαγωγοί οφείλουν να εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους και τις δεξιότητες τους, ώστε να γίνουν ικανοί να ανταποκριθούν με επιτυχία στις ανάγκες αυτών των παιδιών. Ο σχεδιασμός ενός παιδαγωγικού προγράμματος που βοηθά στη διαχείριση του πένθους και της απώλειας στην προσχολική αγωγή και φροντίδα στηρίζεται στην διεπιστημονική προσέγγιση και είναι απόλυτα συνεπής με τις σύγχρονες παιδαγωγικές προσεγγίσεις. Σκοπός: Η διερεύνηση της διαχείρισης του πένθους και της απώλειας στην προσχολική ηλικία και των τρόπων υλοποίησης κατάλληλων προγραμμάτων σχετικών με το πένθος και την απώλεια στον Βρεφονηπιακό και Παιδικό Σταθμό από τους Παιδαγωγούς Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας, καθώς και τη σχετική επιμόρφωση των παιδαγωγών σε τέτοιου είδους θέματα. Μέθοδος: Η ποιοτική έρευνα θα στηριχτεί στη μέθοδο της ημιδομημένης συνέντευξης από ενεργούς και έμπειρους παιδαγωγούς, οι οποίοι θα καταθέσουν εμπειρίες, προτάσεις, γνώσεις και σκέψεις για τη διαχείριση του πένθους στον Βρεφονηπιακό και Παιδικό σταθμό και για τον τρόπο με τον οποίο οι παιδαγωγοί συμβάλλουν σε αυτή τη διαχείριση μέσα από το παιδαγωγικό τους πρόγραμμα. Αποτελέσματα: Μετά την καταγραφή των πληροφοριών και των απόψεων των Παιδαγωγών Πρώιμης Παιδικής Ηλικίας από τις ημιδομημένες συνεντεύξεις, θα συλλεχθούν όλα τα αποτελέσματα και θα υπάρχουν επαρκή δεδομένα για ποιοτική ανάλυση. Ειδικότερα, οι παιδαγωγικές στάσεις, οι ανατροφοδοτήσεις από τις εμπειρίες και ο αναστοχασμός των viii παιδαγωγών προωθούν την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων για τη διαχείριση του πένθους στα παιδιά προσχολικής ηλικίας. Συμπεράσματα: Η αποτίμηση οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η επιτυχή διαχείριση του πένθους των παιδιών προσχολικής ηλικίας έγκειται στην επιτυχή συνεργασία του τρίπτυχου γονέα – παιδαγωγού - παιδοψυχολόγου, με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό για την ευαισθητοποίηση στην απώλεια και τη διαχείριση του πένθους στην προσχολική τάξη από μέρους του παιδαγωγού. Το εκπαιδευτικό υλικό, η διαθεματική προσέγγιση και η Τεχνολογία δύναται να προάγουν την σωστή διαχείριση του πένθους σ’ αυτές τις τρυφερές ηλικίες των παιδιών, αρκεί ο παιδαγωγός πρώιμης παιδικής ηλικίας να ακολουθεί τις σύγχρονες τάσεις της Προσχολικής Αγωγής και να επιμορφώνεται συνεχώς για την καίρια αντιμετώπιση τέτοιων ζητημάτων.el
dc.format.extent226el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΑπώλειαel
dc.subjectΠένθοςel
dc.subjectΘρήνοςel
dc.subjectΘάνατοςel
dc.subjectΔιαχείριση πένθουςel
dc.subjectΠροσχολική ηλικίαel
dc.subjectΠαιδαγωγοί πρώιμης παιδικής ηλικίαςel
dc.titleΔιαχείριση του πένθους των παιδιών προσχολικής ηλικίας από τους παιδαγωγούς πρώιμης παιδικής ηλικίαςel
dc.title.alternativeEarly childhood educators' management of preschool children's bereavementel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαράμηνας, Ιγνάτιος
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedAbstract Introduction: In today's world, Early Childhood Educators, working in Early Childhood Centers and Kindergartens, are called upon to deal with behaviors of preschool children due to unpleasant events such as loss of parents, children, grandparents, friends, colleagues, pets either due to illness or a sudden event such as a car accident, divorce of parents, moving to a new home or a new school, etc. These behaviours in children are due to the manifestation of a loss and the difficulty of understanding grief by young children. In addition, an important role in the management of bereavement in preschool children is played not only by the family but also by the school environment, starting from the nursery. This paper attempts to shed light on how these two actors should work together, understand the concerns of bereaved children and contribute, each from their own perspective, to supporting these children during the difficult period they are going through. In addition, educators need to enrich their knowledge and skills in order to be able to respond successfully to the needs of these children. The design of a pedagogical programme to help manage bereavement and loss in early childhood education and care is based on a multidisciplinary approach and is fully consistent with contemporary pedagogical approaches. Purpose: To explore the management of grief and loss in early childhood and the ways of implementing appropriate programmes related to grief and loss in the Early Childhood Centre by Early Childhood Educators, as well as the relevant training of educators on such issues. Method: The qualitative research will be based on the semi-structured interview method from active and experienced early childhood educators, who will provide their experiences, suggestions, knowledge and thoughts on the management of bereavement in the Early Childhood Centre and how educators contribute to this management through their pedagogical programme. Results: After recording the information and ideas of the Early Childhood Educators from the semi- structured interviews, all results will be collected and there will be sufficient data for qualitative analysis. In particular, the pedagogical attitudes, feedback of experiences and reflection of the educators promote the drawing of useful conclusions about grief management in early childhood children. Discussion: The evaluation leads to the conclusion that successful grief management of preschool children lies in the successful collaboration of the triptych of parent - educator - child psychologist, with appropriate educational materials for loss awareness and grief management in the preschool classroom on the part of the educator. Educational materials, an interdisciplinary approach and Technology can promote proper grief management in these tender ages of children, as long as the early childhood educator follows the current trends in Early Childhood Education and continuously educates himself/herself on how to address such issues in a crucial way.el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές