Show simple item record

Η σήμανση (ετικέτα) του οίνου ως εργαλείο μάρκετινγκ

dc.contributor.advisorΖάβαλη, Μαρία
dc.contributor.authorΕργαζάκης, Ιωάννης
dc.date.accessioned2024-10-08T09:39:14Z
dc.date.available2024-10-08T09:39:14Z
dc.date.issued2024-10-01
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/7615
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26265/polynoe-7447
dc.description.abstractΤο Marketing έχει την ικανότητα να δημιουργεί ισχυρές κερδοφόρες σχέσεις μεταξύ εταιρειών ή οργανισμών και καταναλωτών. Διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη διαμόρφωση της αγοράς, στην οικονομία και στις αποφάσεις εταιρειών ή οργανισμών και καταναλωτών. Το Marketing του οίνου καλείται να αναλύει τα δεδομένα αυτής της ιδιαίτερης αγοράς και να ενισχύει την θέση των παραγωγών και των προϊόντων τους, έχοντας ως επίκεντρο των καταναλωτή, τις ανάγκες και τις επιθυμίες του. Σημαντικό εργαλείο για την αγορά του οίνου αποτελεί η ετικέτα, καθώς αποτελεί τον πιο άμεσα τρόπο σύνδεσης των παραγωγών και των καταναλωτών. Μέσω της ετικέτας οι παραγωγοί έχουν τη δυνατότητα να επικοινωνήσουν τα χαρακτηριστικά του οίνου στους καταναλωτές, να πείσουν για την αξία και την ποιότητά του, οικοδομώντας παράλληλα ισχυρές σχέσεις εμπιστοσύνης. Στόχος της παρούσας πτυχιακής είναι η διερεύνηση του ρόλου που διαδραματίζει η ετικέτα στην αγορά του οίνου. Με τη βοήθεια ενός ερωτηματολογίου που δημιουργήθηκε για τις ανάγκες της εργασίας, 190 Έλληνες καταναλωτές απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την επιρροή της ετικέτας του οίνου στην αγοραστική τους συμπεριφορά. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, οι καταναλωτές του οίνου επηρεάζονται σημαντικά από την ετικέτα ως προς την αγοραστική τους συμπεριφορά και αυτή αποτελεί το κύριο μέσο για την άντληση των πληροφοριών που χρειάζονται. Καθίσταται σαφές ότι οι καταναλωτές έχουν άποψη σχετικά με τον σχεδιασμό της ετικέτας -όχι μόνο για τις πληροφορίες που θα αναγράφονται- αλλά και για την κατασκευή της. Προτιμούν περισσότερο κλασικές ετικέτες, κατασκευασμένες από οικολογικά υλικά, με κείμενο και εικόνα και χρώματα ανάλογα των οργανοληπτικών χαρακτηριστικών του οίνου. Οι πληροφορίες που επηρεάζουν τους καταναλωτές περισσότερο αφορούν στην επωνυμία του οινοποιείου, την ποικιλία του σταφυλιού, την περιοχή προέλευσης του οίνου, καθώς και τη σήμανση σχετικά με την ποιότητα και την ασφάλειά του (π.χ. ΠΟΠ, Βιολογικός οίνος, συστατικά του οίνου, πιστοποίηση ασφάλειας τροφίμων, κ.α.).el
dc.format.extent71el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/4.0/deed.el*
dc.subjectMarketingel
dc.subjectΕτικέταel
dc.subjectΣήμανσηel
dc.subjectMarketing οίνουel
dc.titleΗ σήμανση (ετικέτα) του οίνου ως εργαλείο μάρκετινγκel
dc.title.alternativeThe labeling of wine as a marketing toolel
dc.typeΠτυχιακή εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαλδής, Παναγιώτης
dc.contributor.committeeΠαναγιωτακοπούλου, Κωνσταντίνα
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Τροφίμωνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Επιστημών Οίνου, Αμπέλου και Ποτώνel
dc.description.abstracttranslatedMarketing has the ability to create strong profitable relationships between companies or organizations and consumers. It plays an important role in shaping the market, the economy and the decisions of companies or organizations and consumers. Wine marketing is called upon to analyze the facts of this particular market and to strengthen the position of producers and their products, focusing on the consumer, his needs and desires. The label is an important tool for wine marketing, as it is the most direct way of linking producers and consumers. Through the label, producers are able to communicate the characteristics of the wine to consumers, convincing them of its value and quality, while building strong relationships of trust. The aim of this thesis is to explore the role of the label in the wine market. With the help of a questionnaire created for the needs of the thesis, 190 Greek consumers answered questions about the influence of the wine label on their purchasing behavior. From the answers given, it can be concluded that wine consumers are very much influenced by the label in terms of their buying behavior and it is the main means of obtaining the necessary information they need. It becomes clear that consumers have an opinion on the design of the label, not only on the information to be displayed, but also on its construction. They want and are more influenced by rectangular and square labels, which contain text and images, written in calligraphic letters and in Greek, with colours according to the organoleptic characteristics of the wine, made of ecological materials. In addition, the information that influences consumers most concerns the name of the winery, the variety of grape, the region of origin of the wine, as well as that related to the quality of the wine and its safe consumption (e.g. PDO, organic wine, wine ingredients, food safety certification, etc.).el


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Except where otherwise noted, this item's license is described as
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές