Μετάβαση από το ειδικό νηπιαγωγείο και προαγωγή στην Ά Δημοτικού γενικού σχολείου - Προϋποθέσεις ευόδωσης και τα οφέλη ενός ενιαίου σχολείου/ ενιαίας τάξης
Transition from special school and promotion to primary general school - Conditions for the establishment of a single school/ single class

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Μαντζαβίνου, Αντωνία
Date
2025-02-17Keywords
Μετάβαση ; Συμπερίληψη ; Ισότιμη εκπαίδευση ; Αναπηρία ; Προσαρμογή εκπαιδευτικού συστήματος ; Συνεργασία εκπαιδευτικώνAbstract
Η παρούσα εργασία θίγει την αναγκαιότητα ισότιμης εκπαίδευσης παιδιών με αναπηρία σε ένα ενιαίο σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, στο πλαίσιο της ανθρώπινης ποικιλομορφίας, καθώς επίσης, επισημαίνει τον ρόλο τόσο του εκπαιδευτικού στα προγράμματα μετάβασης, αλλά και των μαθητών ως ενεργά μέλη της μαθητικής κοινότητας. Ακόμη προσεγγίζονται ζητήματα που αφορούν την εκπαιδευτική διαδικασία και μεθοδολογία ως προς την διαμόρφωση του αναλυτικού προγράμματος εκπαίδευσης καθώς και η συμβολή της από κοινού εργασίας των εκπαιδευτικών γενικής και των ειδικών εκπαιδευτικών.
Τέλος, αναλύονται τα οφέλη της συμπερίληψης παιδιών με αναπηρία εντός της γενικής σχολικής κοινότητας και καταδεικνύεται η σημαντικότητα αυτού, πρώτα για την δυναμική της τάξης και μετέπειτα για την πολιτιστική εξέλιξη της κοινωνίας.
Abstract
This paper addresses the necessity of equal education of disabled children, in a single inclusive school, in the context of human diversity, and also highlights the teacher’s input in the transition programs and the students as active members of the student community. Issues related to the educational process and methodology regarding the formation of the detailed education pro-gram as well as the contribution of the cooperation of general and special educator teachers are also approached.
Finally, the benefits of including children with disabilities within the general school community are analyzed and the importance of this is demonstrated, both for the dynamics of the class and for the subsequent cultural evolution of society.
Number of pages
67Faculty
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Academic Department
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία