Διερεύνηση της καταναλωτικής συμπεριφοράς στα προϊόντα οίνου: η περίπτωση της γενιάς Y
Investigation of the consumption behavior in wine products: the case of generation Y

Πτυχιακή εργασία
Συγγραφέας
Μιρβελασβίλι, Μάρκος - Ομάρι
Ημερομηνία
2025-02-19Επιβλέπων
Ζάβαλη, ΜαρίαΛέξεις-κλειδιά
Γενιά Y ; Οινοτουρισμός ; Βιωσιμότητα ; Κατανάλωση οίνουΠερίληψη
της δεκαετίας του 2000 και επηρεάζει σημαντικά τις αγοραστικές τάσεις στον τομέα
του οίνου. Πρόκειται για τη γενιά η οποία διαμορφώθηκε μέσα από την τεχνολογική
εξέλιξη και τις κοινωνικές αλλαγές, και η καταναλωτική της συμπεριφορά επηρεάζεται
από παραμέτρους όπως η βιωσιμότητα, η αυθεντικότητα των προϊόντων και η
τεχνολογία. Η συμπεριφορά της γενιάς Υ απέναντι στην κατανάλωση οίνου
εξελίσσεται διαρκώς. Οι στρατηγικές marketing που υιοθετούνται από τα σύγχρονες
οινικές επιχειρήσεις, έχουν ως επίκεντρο τις στάσεις και αντιλήψεις της συγκεκριμένης
γενιάς, ώστε να κατανοηθεί πλήρως η αγοραστική συμπεριφορά της απέναντι στα
προϊόντα οίνου.
Η παρούσα έρευνα διερευνά την καταναλωτική συμπεριφορά της γενιάς Υ ως
προς τα προϊόντα οίνου. Στο πλαίσιο της έρευνας, μελετάται μια σειρά παραμέτρων
που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά της συγκεκριμένης γενιάς και
παρέχουν πολύτιμες πληροφορίες για τις αγοραστικές επιλογές της. Για τις ανάγκες της
έρευνας χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο. το οποίο συμπληρώθηκε ηλεκτρονικά από
142 άτομα.
Με βάση τα αποτελέσματα, η γενιά Υ φαίνεται να προτιμά τα προϊόντα εκείνα
που συμβαδίζουν περισσότερο με τις προσωπικές της αξίες και σχετίζονται με την
ποιότητα, την προέλευση του προϊόντος, καθώς και τις βιώσιμες πρακτικές που
υιοθετούνται κατά την οινοπαραγωγική διαδικασία. Τα άτομα της γενιάς Υ συνήθως
προμηθεύονται τα προϊόντα οίνου από πιο εξειδικευμένα σημεία πώλησης, στηρίζοντας
περισσότερο τα βιολογικά και φυσικά προϊόντα. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και το
διαδίκτυο επηρεάζουν σημαντικά την αγοραστική συμπεριφορά, θεωρώντας τα ως
εργαλεία επαρκούς και αξιόπιστης πληροφόρησης. Επιπλέον, τα άτομα της γενιάς Υ
δείχνουν πρόθυμα να συμμετάσχουν σε οινοτουριστικές δραστηριότητες οι οποίες
έχουν θετικό αντίκτυπο στην κατανάλωση οίνου.
Τα ευρήματα της έρευνας μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα για τα
σύγχρονα οινοποιεία, τα οποία θα μπορούν να διαμορφώσουν αποτελεσματικότερα
προϊόντα και πιο στοχευμένες στρατηγικές μάρκετινγκ, με βάση τις προτιμήσεις της
συγκεκριμένης καταναλωτικής ομάδας.
Περίληψη
Generation Y includes individuals born between 1980 and early 2000s and
significantly influences purchasing trends in the wine sector. This is the generation that
was shaped by technological development and social changes, and its consumer
behavior is influenced by parameters such as sustainability, product authenticity and
technology. The behavior of generation Y towards wine consumption is constantly
evolving. The marketing strategies adopted by modern wine companies focus on the
attitudes and perceptions of this generation, in order to fully understand its purchasing
behavior towards wine products.
This project explores the consumer behavior of generation Y in relation to wine
products. In the context of the research, a series of parameters that influence the
consumer behavior of this generation and provide valuable information on its
purchasing choices are studied. The research was conducted using a quantitative
approach through a structured questionnaire on a sample of 142 individuals.
According to the findings, generation Y seems to prefer those products that are
more in line with their personal values and are related to the quality, origin of the
product, as well as the sustainable practices adopted during the winemaking process.
Generation Y individuals usually purchase wine products from more specialized points
of sale, supporting organic and natural products more. Social media and the internet
significantly influence purchasing behavior, considering them as tools for adequate and
reliable information. In addition, generation Y individuals are willing to participate in
wine tourism activities that have a positive impact on wine consumption.
The research findings can be particularly useful for modern wineries, which will
be able to formulate more effective products and more targeted marketing strategies,
based on the preferences of this specific consumer group.