Εμφάνιση απλής εγγραφής

Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και οι παιδαγωγικές αρχές της προσχολικής εκπαίδευσης του 21ου αιώνα

dc.contributor.advisorΚαράμηνας, Ιγνάτιος
dc.contributor.authorΕξέκη, Μαρία
dc.date.accessioned2025-02-25T07:41:46Z
dc.date.available2025-02-25T07:41:46Z
dc.date.issued2025-02-17
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/8450
dc.description.abstractΗ παρούσα μεταπτυχιακή εργασία έχει τον τίτλο «Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και παιδαγωγικές αρχές της προσχολικής εκπαίδευσης του 21ου αιώνα» και έχει ως πρώτο στόχο τη βιβλιογραφική διερεύνηση των σύγχρονων διδακτικών προσεγγίσεων στο μαθησιακό πλαίσιο της προσχολικής εκπαίδευσης και της φυσιογνωμίας του νηπιαγωγείου, όπως αυτή καθορίζεται από το τελευταίο πρόγραμμα σπουδών. Αυτό πραγματοποιείται στο θεωρητικό μέρος της εργασίας. Ο δεύτερος στόχος είναι η παρουσίαση ειδικά σχεδιασμένων διδακτικών προτάσεων που στοχεύουν στην ανάπτυξη των τεσσάρων ικανοτήτων του 21ου αιώνα: της σκέψης, της επιστήμης και τεχνολογίας, της ζωής και της μάθησης, όπως ορίζονται και σε συνάφεια με το πρόγραμμα σπουδών του 2021. Η παρουσίαση αυτή γίνεται στο πρακτικό μέρος της εργασίας. Οι σύγχρονες θεωρίες μάθησης, όπως οι γνωστικές και κοινωνικογνωστικές θεωρίες του εποικοδομισμού και του κοινωνικού εποικοδομισμού, αποτελούν τη βάση του σχεδιασμού του προγράμματος σπουδών του 2021. Το πρόγραμμα αυτό αποτελεί ένα ολοκληρωμένο σύστημα που προσαρμόζεται στις νέες κοινωνικές και επιστημονικές εξελίξεις, λαμβάνει υπόψη διεθνείς οδηγίες και ερευνητικά δεδομένα και ευθυγραμμίζεται με τις εθνικές και ευρωπαϊκές προτεραιότητες. Το πρόγραμμα σπουδών καθορίζει ένα κοινό πλαίσιο για τη μάθηση στο νηπιαγωγείο, βασισμένο σε αρχές που προάγουν την ολιστική ανάπτυξη των παιδιών. Δίνει έμφαση στη δημιουργία μαθησιακών περιβαλλόντων που σέβονται τις ατομικές ανάγκες, στην ενταξιακή εκπαίδευση και στη μάθηση μέσω αλληλεπίδρασης και θετικών σχέσεων. Το παιχνίδι και η φυσική περιέργεια αξιοποιούνται ως βασικά εργαλεία μάθησης. Η ομαδοσυνεργατική, η πολιτισμικά ευαίσθητη και η διαφοροποιημένη διδασκαλία υποστηρίζουν το ενταξιακό πλαίσιο. Παράλληλα, η διαθεματικότητα, η διεπιστημονικότητα και η ερευνητική μάθηση που εφαρμόζονται σε όλα τα μαθησιακά πεδία, διασφαλίζουν υψηλής ποιότητας μαθησιακά αποτελέσματα. Οι νηπιαγωγοί παίζουν καθοριστικό ρόλο, διασφαλίζοντας την ποιότητα της εκπαίδευσης μέσω της συνεχούς εκπαίδευσης, αξιολόγησης και ανατροφοδότησης. Πέντε ολοκληρωμένα σχέδια εργασίας, που παρουσιάζονται στο πρακτικό μέρος της εργασίας, καλύπτουν τις διδακτικές ενότητες των γνωστικών αντικειμένων: Μαθηματικά, Γλώσσα, Προγραμματισμός και Ρομποτική, Συναισθηματική Αγωγή και Πρόληψη, και Φυσικές Επιστήμες. Αυτά αναπτύσσονται μέσα από ένα πλήθος υποδειγματικών δραστηριοτήτων, που στοχεύουν στην ενίσχυση των τεσσάρων βασικών ικανοτήτων του 21ου αιώνα. Οι δραστηριότητες αυτές αξιοποιούν σύγχρονα εργαλεία και διδακτικές μεθόδους που παρουσιάστηκαν στο θεωρητικό μέρος, διατηρώντας απόλυτη συνάφεια με τους στόχους του προγράμματος σπουδών του 2021.el
dc.format.extent85el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.subjectΣύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις,el
dc.subjectΠρόγραμμα σπουδών 2021el
dc.subjectΙκανότητες 21ου αιώναel
dc.subjectΣχέδια εργασίαςel
dc.titleΣύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις και οι παιδαγωγικές αρχές της προσχολικής εκπαίδευσης του 21ου αιώναel
dc.title.alternativeModern teaching approaches and the pedagogical principles of preschool education of the 21st centuryel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeePapailia, Artemis
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThis master's thesis is titled "Modern Teaching Approaches and Pedagogical Principles in 21st-Century Early Childhood Education" and has as its primary objective the literature review of modern teaching approaches within the learning framework of preschool education and the identity of kindergarten, as defined by the latest curriculum. This is explored in the theoretical part of the study. The second objective is the presentation of specially designed teaching proposals aimed at developing the four 21st-century skills—thinking, science and technology, life, and learning—as they are defined and aligned with the 2021 curriculum. This presentation takes place in the practical part of the study. Modern learning theories, such as cognitive and socio-cognitive theories of constructivism and social constructivism, form the foundation of the 2021 curriculum design. This curriculum constitutes a comprehensive system that adapts to new social and scientific developments, takes into account international guidelines and research findings, and aligns with national and European priorities. The curriculum establishes a common framework for kindergarten learning, based on principles that promote holistic child development. It emphasizes the creation of learning environments that respect individual needs, inclusive education, and learning through interaction and positive relationships. Play and natural curiosity are utilized as fundamental learning tools. Collaborative, culturally responsive, and differentiated teaching methods support the inclusive framework. At the same time, interdisciplinarity, cross-disciplinary learning, and inquiry-based learning, applied across all learning domains, ensure high-quality learning outcomes. Kindergarten teachers play a crucial role in ensuring the quality of education through continuous training, evaluation, and feedback. The practical part of this thesis presents five comprehensive lesson plans, covering teaching units in the subjects of Mathematics, Language, Programming and Robotics, Emotional Education and Prevention, and Natural Sciences. These lesson plans are developed through a variety of exemplary activities, designed to enhance the four key 21st-century skills. These activities integrate modern tools and teaching methods discussed in the theoretical part, maintaining absolute alignment with the objectives of the 2021 curriculum.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές