Οι στάσεις των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας για την αυτό-αποτελεσματικότητα τους απέναντι στην συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο
The attitudes of primary school educators towards their self-efficacy regarding the inclusion of students with special educational needs in mainstream schools

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Πράτσου, Ραφαηλία
Ημερομηνία
2025-03-16Επιβλέπων
Μαρίνος, ΑνδρέαςΑσβεστάς, Αναστάσιος
Λέξεις-κλειδιά
Συμπερίληψη ; Εκπαίδευση ; Πρωτοβάθμια εκπαίδευσηΠερίληψη
H παρούσα εργασία πραγματεύεται τις στάσεις των εκπαιδευτικών σχετικά με συμπερίληψη στο γενικό σχολείο και την αυτό-αποτελεσματικότητα τους.
Η συμπερίληψη αποτελεί ένα σημαντικό ζήτημα στον τομέα της εκπαίδευσης και
αποτελεί πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς, οι οποίοι αναμένεται να αναλάβουν την εκπαίδευση και τη φροντίδα όλων των μαθητών τους με τον βέλτιστό τρόπο.
Επιπλέον, οι στάσεις των εκπαιδευτικών έναντι της συμπερίληψης των μαθητών
με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες μπορεί να ποικίλλουν και να επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα αυτής της διαδικασίας. Η διπλωματική αυτή εργασία αποσκοπεί στην εξέταση των στάσεων των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης όσον αφορά την
συμπερίληψη των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και την αξιολόγηση της
αυτό-αποτελεσματικότητάς τους σε αυτόν τον τομέα. Μελετώντας τις στάσεις των εκπαιδευτικών και αναδεικνύοντας τους παράγοντες που επηρεάζουν αυτές τις στάσεις, η έρευνα αυτή θα προσφέρει σημαντικές ενδείξεις για τον τρόπο βελτίωσης της συμπερίληψης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο και την αύξηση
της αποτελεσματικότητας της διαδικασίας αυτής.
Στην έρευνα συμμετείχαν 60 άτομα. Για τη διεξαγωγή της έρευνας κατασκευάστηκε, προσαρμόστηκε στο google forms και στη συνέχεια χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο αυτό-αναφοράς 21 ερωτήσεων, το οποίο αξιολογούσε τις στάσεις των εκπαιδευτικών
σχετικά με την συμπερίληψη και την αυτό-αποτελεσματικότητα τους στο σχολικό πλαίσιο.
Τα αποτελέσματα αναλύθηκαν με χρήση του στατιστικού πακέτου SPSS.
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί βλέπουν θετικά την συμπερίληψη. Σχετικά με την στάση τους για την επάρκεια των γνώσεων για την ανταπόκρισή τους στους μαθητές τους, οι απόψεις είναι διχασμένες .Πάραυτα οι περισσότεροι
πιστεύουν ότι η εκπαίδευσή τους είναι επαρκής.
Περίληψη
Τhis study addresses teachers' attitudes towards inclusion in general education schools and
their self-efficacy. Inclusion is a significant issue in education, presenting challenges for
teachers, who are expected to educate and care for all their students in the best possible
way.
Additionally, teachers' attitudes towards the inclusion of students with special educational needs can vary and affect the effectiveness of this process. This dissertation aims
to examine the attitudes of primary education teachers regarding the inclusion of students
with special educational needs and to assess their self-efficacy in this area. By studying
teachers' attitudes and highlighting the factors that influence these attitudes, this research
will provide important insights into how to improve the inclusion of students with special
educational needs in general schools and increase the effectiveness of this process.
The research involved 60 participants from the wider Piraeus area, all of whom were
educators. To the research, a self-report questionnaire with 21 questions was created,
adapted to Google Forms, and subsequently distributed. The questionnaire evaluated
teachers' attitudes towards inclusion and their self-efficacy in the school context. The results were analyzed using the SPSS statistical software.
The results of the research showed that teachers have a positive view of inclusion.
Regarding their attitudes towards the adequacy of their knowledge to respond to their students' needs, opinions are divided. Nevertheless, most believe that their training is sufficient.
Αριθμός σελίδων
49Σχολή
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ακαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία