Εμφάνιση απλής εγγραφής

Το σχολικό περιβάλλον και οι διαταραχές λόγου και επικοινωνίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίας

dc.contributor.advisorMeintasi, Athanasia
dc.contributor.authorΧρονοπούλου, Σοφία
dc.date.accessioned2025-04-14T09:46:52Z
dc.date.available2025-04-14T09:46:52Z
dc.date.issued2025-04-11
dc.identifier.urihttps://polynoe.lib.uniwa.gr/xmlui/handle/11400/9091
dc.description.abstractΤο παρόν πόνημα έχει σκοπό να διερευνήσει την επίδραση του σχολικού περιβάλλοντος σε παιδιά προσχολικής ηλικίας που αντιμετωπίζουν διαταραχές λόγου και επικοινωνίας. Αρχικά, πρόκειται να κατηγοριοποιηθούν και να αναλυθούν οι διαφορετικές μορφές διαταραχών λόγου και ομιλίας. Παράλληλα, πρόκειται να εξεταστούν οι επιπτώσεις τους στην κοινωνική, συναισθηματική και γνωστική ανάπτυξη. Η έρευνα υπογραμμίζει ότι βιολογικοί, περιβαλλοντικοί και κοινωνικοί παράγοντες επηρεάζουν την απόκτηση της γλώσσας. Βασικές πτυχές του σχολικού περιβάλλοντος, όπως η δομημένη μάθηση, οι αλληλεπιδράσεις μεταξύ δασκάλου και μαθητή και οι σχέσεις με τους συνομηλίκους, διαδραματίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη γλωσσική ανάπτυξη και τις επικοινωνιακές δεξιότητες κάθε παιδιού. Τα θετικά σχολικά περιβάλλοντα έχουν θετικό αντίκτυπο στην ανάπτυξη του λόγου και της επικοινωνίας, ενώ, αντίθετα, παράγοντες όπως ο εκφοβισμός, η έλλειψη ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών και τα ανεπαρκή προγράμματα παρέμβασης μπορούν να επιδεινώσουν τις δυσκολίες λόγου και επικοινωνίας. Τέλος, επισημαίνεται η σημασία των στρατηγικών έγκαιρης παρέμβασης για την υποστήριξη της επικοινωνίας. Ακόμη, είναι πολύ σημαντικό οι εκπαιδευτικοί να είναι κατάλληλα καταρτισμένοι, ώστε να αναγνωρίζουν και να υποστηρίζουν τα παιδιά με διαταραχές λόγου και επικοινωνίας.el
dc.format.extent62el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Δυτικής Αττικήςel
dc.rightsΑναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές*
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectΔιαταραχές λόγου και επικοινωνίαςel
dc.subjectΣχολικό περιβάλλονel
dc.subjectΠροσχολική εκπαίδευσηel
dc.subjectΓλωσσική ανάπτυξηel
dc.titleΤο σχολικό περιβάλλον και οι διαταραχές λόγου και επικοινωνίας σε παιδιά προσχολικής ηλικίαςel
dc.title.alternativeSchool surrounding & speech/communication disorders for kindergarten childrenel
dc.typeΜεταπτυχιακή διπλωματική εργασίαel
dc.contributor.committeeΚαραμηνάς, Ιγνάτιος
dc.contributor.facultyΣχολή Επιστημών Υγείας & Πρόνοιαςel
dc.contributor.facultyΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Βιοϊατρικών Επιστημώνel
dc.contributor.departmentΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικίαel
dc.contributor.masterΕπιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεωνel
dc.description.abstracttranslatedThis paper aims to investigate the impact of the school environment on preschool children with speech and communication disorders. Initially, the different forms of speech and language disorders are to be categorised and analysed. At the same time, their impact on social, emotional and cognitive development will be examined. The research underlines that biological, environmental and social factors influence language acquisition. Key aspects of the school environment, such as structured learning, teacher-student interactions and peer relationships, play a very important role in each child's language development and communication skills. Positive school environments have a positive impact on language and communication development, whereas, in contrast, factors such as bullying, lack of teacher awareness and inadequate intervention programmes can exacerbate language and communication difficulties. Finally, the importance of early intervention strategies to support communication is highlighted. Furthermore, it is very important that teachers are properly trained to identify and support children with speech and communication disorders.el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου επισημαίνεται κάτι διαφορετικό, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή 4.0 Διεθνές