Η ΔΕΠΥ & η Διάχυτη Αναπτυξιακή Διαταραχή στη δευτεροβάθμια, η συσχέτιση αυτών με τη σχολική διαρροή και η επίδραση της μετά-Covid εποχής
ADHD & Pervasive Developmental Disorder in secondary, their association with school dropout and the impact of the post-Covid era

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Λυκούδη, Ελένη
Ημερομηνία
2025-04-11Επιβλέπων
Σακελλαρίου, ΑικατερίνηΛέξεις-κλειδιά
Πανδημία ; ΔΕΠΥ ; ΔΑΦ ; Δευτεροβάθμια εκπαίδευση ; Άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ; Εξ αποστάσεως διδασκαλίαΠερίληψη
Εισαγωγή: Η Πανδημία του κορονοϊού αποτέλεσε μεγάλη μάστιγα, η οποία επηρέασε δραστικά την καθημερινότητα της ανθρώπινης δραστηριότητας και κυρίως τη διαδικασία της μάθησης. Μέχρι και σήμερα έχουν γίνει αρκετές μελέτες, προκειμένου να καταγραφούν οι επιπτώσεις της πανδημίας στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Σκοπός: Η διερεύνηση των αναγκών που δημιούργησε η πανδημία του κορονοϊού και η μελέτη των σημαντικών επιπτώσεων που επέφερε στην εκπαιδευτική διαδικασία των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, ιδιαίτερα για τους εφήβους με ΔΕΠΥ και ΔΑΦ.
Μέθοδος: Για να επιτευχθεί ο παραπάνω στόχος επιλέχθηκε η μέθοδος της βιβλιογραφικής ανασκόπησης. Μέσα από τη μελέτη της σύγχρονης βιβλιογραφίας, η έρευνα εστίασε στις ανάγκες και στις συνέπειες του κορονοιού σε άτομα με ΔΕΠΥ και ΔΑΦ.
Αποτελέσματα: Η εργασία έδειξε πως η ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ σχολείου και οικογένειας, καθώς και η υποστήριξη από άλλους επαγγελματίες, όπως ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί, είναι καθοριστικής σημασίας για την πρόληψη αυτής της απομάκρυνσης των μαθητών με ΔΕΠΥ και ΔΑΦ από το σχολείο και τη διατήρηση της μαθησιακής τους πορείας. Επίσης, η εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης μπορεί να διασφαλίσει ίσες ευκαιρίες συμμετοχής για όλους τους μαθητές, ανεξαρτήτως των μαθησιακών τους δυσκολιών. Στρατηγικές, όπως η διαφοροποιημένη διδασκαλία είναι καθοριστικές για την επιτυχία αυτής της προσέγγισης. Επιπλέον, τα τεχνολογικά εργαλεία προσφέρουν δυνατότητες στη διαδικασία μάθησης, διευκολύνοντας την εκπαίδευση και επιτρέποντας στους μαθητές να συμμετέχουν με τρόπους που τους ταιριάζουν καλύτερα. Τέλος, η στήριξη των οικογενειών παίζει καθοριστικό ρόλο στην εκπαιδευτική πορεία των μαθητών με μαθησιακές ιδιαιτερότητες. Οι γονείς έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν ένα κατάλληλο περιβάλλον στο σπίτι και να ενισχύσουν τη διαδικασία μάθησης μέσω της σωστής καθοδήγησης και συμμετοχής.
Συμπεράσματα: Μετά την πανδημία, είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν εκπαιδευτικές στρατηγικές που θα είναι προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών αυτών και να αξιοποιηθούν τεχνολογικά εργαλεία για την εκπαίδευση των δασκάλων ώστε να μπορούν και αυτοί να υποστηρίξουν τους συγκεκριμένους μαθητές. Τέλος, η επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον και η κατάλληλη επαγγελματική υποστήριξη που μπορεί να δοθεί για να επιτευχθεί η συναισθηματική και κοινωνική τους κατάσταση, είναι μεγίστης σημασίας για την επανένταξή τους στη σχολική κοινότητα .
Περίληψη
Introduction: The coronavirus pandemic has been a major scourge, which has drastically affected the daily life of human activity and especially the learning process. To date, several studies have been conducted in order to record the effects of the pandemic on the educational community.
Purpose: To investigate the needs created by the coronavirus pandemic and to study the significant impacts it has had on the educational process of individuals with developmental and psychological specificities, especially for adolescents with ADHD and ASD.
Method: To achieve the above objective the method of literature review was chosen. Through the study of modern literature, the research focused on the needs and consequences of the coronavirus on individuals with ADHD and ASD.
Results: The master thesis showed that strengthening the collaboration between school and family, as well as support from other professionals, such as psychologists and social workers, is crucial to preventing this withdrawal of students with ADHD and ASD from school and maintaining their learning path. Also, the implementation of inclusive education can ensure equal participation opportunities for all students, regardless of their learning difficulties. Strategies such as differentiated teaching are crucial for the success of this approach. In ad-dition, technological tools offer possibilities in the learning process, facilitating education and allowing students to participate in ways that best suit them. Finally, family support plays a decisive role in the educational path of students with learning disabilities. Parents have the opportunity to create an appropriate environment at home and enhance the learning process through proper guidance and participation.
Conclusions: After the pandemic, it is necessary to develop educational strategies that are adapted to the needs of these students and to utilize technological tools for the training of teachers so that they can also support these students. Finally, communication with the family environment and the appropriate professional support that can be given to achieve their emo-tional and social situation are of utmost importance for their reintegration into the school community.
Αριθμός σελίδων
56Σχολή
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ακαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία