Σχεδιασμός σεναρίου διερευνητικής μάθησης στη χημεία λυκείου για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
Design of an inquiry-based learning scenario in high school chemistry for students with learning disabilities

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Μυρογιάννης, Παναγιώτης
Ημερομηνία
2025-04-11Επιβλέπων
Μουντρίδου, ΜαρίαΛέξεις-κλειδιά
Διερευνητική μάθηση ; Χημεία ; ΤΠΕ ; Εκπαιδευτικά σενάρια ; Μαθησιακές δυσκολίες ; Καθολικός σχεδιασμός για την μάθηση ; Ατομική δομήΠερίληψη
Η διδασκαλία της Χημείας στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση αντιμετωπίζει προκλήσεις που σχετίζονται με την αφαίρεση των εννοιών, τη δυσκολία σύνδεσης θεωρίας και εμπειρίας, καθώς και τη διαχείριση της ετερογένειας των μαθητών στις σημερινές σχολικές τάξεις. Οι σύγχρονες παιδαγωγικές θεωρίες, όπως η διερευνητική μάθηση, σε συνδυασμό με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) και τις αρχές του Καθολικού Σχεδιασμού για τη Μάθηση (Universal Design for Learning – UDL), προσφέρουν εναλλακτικές προσεγγίσεις που μπορούν να ενισχύσουν τη συμμετοχή και την κατανόηση όλων των μαθητών.
Περίληψη
The teaching of Chemistry in Secondary Education faces challenges related to the abstraction of concepts, the difficulty in connecting theory with practice, and the management of student diversity in today's classrooms. Contemporary pedagogical theories, such as inquiry-based learning, combined with the integration of Information and Communication Technologies (ICT) and the principles of Universal Design for Learning (UDL), offer alternative approaches that can enhance the engagement and understanding of all students.
Αριθμός σελίδων
92Σχολή
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ακαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία