Η αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών στην εκπαίδευση παιδιών με ΔΕΠΥ στο πλαίσιο της συμπερίληψης
The utilization of Information and Communication Technologies in the education of children with ADHD in the context of inclusion

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Κουμελά Χατζηπαναγιώτου, Βικτωρία
Ημερομηνία
2025-04-11Επιβλέπων
Πήλιουρας, ΠαναγιώτηςΧαλιδιάς, Νικόλαος
Λέξεις-κλειδιά
Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας ; Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών ; Καθολικός Σχεδιασμός για τη Μάθηση ; Συμπεριληπτική εκπαίδευση ; Εξατομικευμένη μάθηση ; Εκπαιδευτικά λογισμικά ; Παιχνιδοποίηση ; Υποστηρικτική τεχνολογίαΠερίληψη
Εισαγωγή: Η συμπεριληπτική εκπαίδευση προωθεί την ισότιμη πρόσβαση όλων των μαθητών στην εκπαιδευτική διαδικασία. Οι μαθητές με ΔΕΠΥ αντιμετωπίζουν ιδιαίτερες δυσκολίες, όπως μειωμένη συγκέντρωση, παρορμητικότητα και δυσκολία στην οργάνωση. Οι ΤΠΕ μπορούν να συμβάλουν στην υποστήριξη αυτών των μαθητών μέσω ψηφιακών εργαλείων που βελτιώνουν τη συγκέντρωση, την αυτορρύθμιση και την κοινωνική τους αλληλεπίδραση.
Σκοπός: Η ανάδειξη της συμβολής των ΤΠΕ στην εκπαίδευση των μαθητών με ΔΕΠΥ για τη δημιουργία ενός πιο συμπεριληπτικού μαθησιακού περιβάλλοντος.
Μέθοδος: Βιβλιογραφική ανασκόπηση ελληνικής και διεθνούς βιβλιογραφίας
Αποτελέσματα: Η χρήση των ΤΠΕ έχει τη δυνατότητα να ενισχύσει τη μαθησιακή διαδικασία των μαθητών με ΔΕΠΥ προσφέροντας τους εξατομικευμένες μαθησιακές εμπειρίες, βελτιώνοντας την προσοχή τους και μειώνοντας τους περισπασμούς.
Συμπεράσματα: Η ενσωμάτωση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση των μαθητών με ΔΕΠΥ αποτελεί σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής τους εμπειρίας και την ενίσχυση της συμπερίληψής τους. Ωστόσο, απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός, κατάλληλη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών και προσεκτική επιλογή των ψηφιακών εργαλείων.
Περίληψη
Introduction: Inclusive education promotes equal access to learning for all students. Students with ADHD face particular difficulties, such as reduced concentration, impulsivity and difficulty in organisation. ICT can help support these students through digital tools that improve their con-centration, self-regulation and social interaction.
Purpose: To highlight the contribution of ICT in the education of students with ADHD to create a more inclusive learning environment.
Method: Bibliographical review of Greek and international literature
Results: The use of ICT has the potential to enhance the learning process of students with ADHD by providing them with personalised learning experience, improving their attention and reducing distractions.
Discussion: The integration of ICT in the education of students with ADHD is an important tool for improving their educational experience and enhancing their inclusion. However, it requires strategic planning, appropriate teacher training and careful selection of digital tools.
Αριθμός σελίδων
49Σχολή
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ακαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία