Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στις εκπαιδευτικές μονάδες: Προκλήσεις και αντιλήψεις των εκπαιδευτικών
Τhe αpplication of artificial intelligence in educational units: Challenges and teachers' perceptions
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Author
Δόλγυρας, Ηλίας
Date
2024-10Advisor
Psaromiligkos, Ioannis (Yannis)Keywords
Τεχνητή νοημοσύνη ; Εκπαίδευση ; Εκπαιδευτικοί ; Εκπαιδευόμενοι ; Ηθικά διλήμματα ; Εξατομικευμένη μάθηση ; Αποτελεσματικότητα διδασκαλίας ; Ποιότητα εκπαίδευσης ; Ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ; Ρυθμιστικό πλαίσιο ; Ποιότητα εκπαιδευτικού έργου ; Μαθητικές δεξιότητεςAbstract
Η Τεχνητή Νοημοσύνη νομοτελειακά θα εισαχθεί στη Εκπαιδευτική μας Διαδικασία. Οι Εφαρμογές της θα επηρεάσουν την Ταχύτητα όσο και την Αποτελεσματικότητα της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας. Επιπροσθέτως, θα αναδιαμορφώσουν τα Ωρολόγια
Προγράμματα των ελληνικών σχολικών μονάδων. Πρέπει, λοιπόν, να διερευνηθεί η Στάση την Εκπαιδευτικών στην Ελλάδα απέναντι στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Αλλά και οι Αντιλήψεις τους για την μεγιστοποίηση των Πλεονεκτημάτων των εφαρμογών της,
κυρίως σε ό,τι αφορά στην Ανατροφοδότηση, στην έγκαιρη επισήμανση πιθανοτήτων Σχολικής Διαρροής, στην προαγωγή Εξατομικευμένης Μάθησης με τους Εικονικούς Βοηθούς Τάξης και με τα Chatbot, στα Συστήματα της Αναγνώρισης του Προσώπου, στα ποικίλα Αυτοματοποιημένα Συστήματα Αξιολόγησης και στα Ευφυή Συστήματα Διδασκαλίας, στην Φυσική Γλωσσική Επεξεργασία για τον εντοπισμό της λογοκλοπής. Επίσης, και για τα όποια ενδεχόμενα Ηθικά Διλήμματα που θα παρουσιαστούν, καθώς και με κινδύνους που θα σχετίζονται με την Ασφάλεια των Ιδιωτικών Δεδομένων. Oι εφαρμογές της ΤΝ στην ελληνική εκπαίδευση πιθανόν θα απορροφήσουν μέρος της διοικητικής δουλειάς των εκπαιδευτικών.
Abstract
Artificial Intelligence will eventually be introduced into our Educational Process. Its Applications will affect the Speed as well as the Efficiency of the Educational Process. In addition, they will reshape the Timetables of the Greek school units. Therefore, the Attitude of Educators in Greece towards Artificial Intelligence must be investigated. But also their Perceptions on maximizing the Advantages of its applications, mainly in terms of Feedback, the early identification of potential School Leakage, the promotion of Personalized Learning with Virtual Classroom Assistants and Chatbots, Facial Recognition Systems , the various Automated Assessment Systems and Intelligent Tutoring Systems, in Natural Language Processing for plagiarism detection., for any potential Ethical Dilemmas that may arise, as well as risks related to the Security of Private Data. The applications of IT in Greek education will probably absorb part of the administrative work of teachers.