Η επίδραση των εργαλείων ψηφιακής επικοινωνίας στη συμπεριφορά του καταναλωτή: Η περίπτωση της μάρκας Stoiximan
The impact of digital communication tools on consumer behavior: A case study of the brand Stoiximan
Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Τσάμη, Αικατερίνη
Χλαμπέα, Στεφανία-Άννα
Ημερομηνία
2024-09-12Επιβλέπων
Giovanis, ApostolosΛέξεις-κλειδιά
Μάρκετινγκ ; Μείγμα μάρκετινγκ ; Ψηφιακό μάρκετινγκ ; Μέσα κοινωνικής δικτύωσης ; Διαδικτυακή διαφήμιση ; Διαφήμιση ; e-WOM ; Συμπεριφορά καταναλωτή ; Marketing ; Digital marketing ; Advertising ; Purchase intention ; Social media ; MediaΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια η μεταφορά της καταναλωτικής δραστηριότητας στο online περιβάλλον είναι αδιαμφισβήτητη. Η διαδικτυακή διαφήμιση και οι πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης έχουν αποτελέσει σημαντικό παράγοντα στην αύξηση αυτή. Επιπλέον, μετά την εμφάνιση της πανδημίας του COVID-19, έγινε ακόμη εντονότερη και εδραιώθηκε, βοηθώντας το καταναλωτικό κοινό και μεταφέροντας όλες τις δραστηριότητες και υπηρεσίες στο online περιβάλλον. Τόσο μεγάλες, όσο και πιο μικρές επιχειρήσεις μπορούν να πλησιάσουν το κοινό στόχο και να προβάλουν τα προϊόντα τους. Από την άλλη πλευρά οι καταναλωτές ενημερώνονται συνεχώς και βλέπουν προτάσεις σχετικές με τα ενδιαφέροντα και το προφίλ τους. Η τελική απόφαση του καταναλωτή μπορεί ωστόσο να επηρεαστεί από μια διαφήμιση στο διαδίκτυο; Στα πλαίσια της εργασίας μας εξετάσαμε αν τελικά ο καταναλωτής επηρεάζεται από τις online διαφημίσεις, καθώς και το κατά πόσο αυτές μπορούν να τον κάνουν να αλλάξει στάση και να τον επηρεάσουν στην τελική του απόφαση με γνώμονα το brand name και η αναγνωσιμότητα. Η έρευνα μας πραγματοποιήθηκε για την στοιχηματική εταιρία Stoiximan, έχοντας ως στόχο να εξετάσουμε το κατά πόσο οι διαφημίσεις της εταιρείας μπορούν να επηρεάσουν τους χρήστες και τους υποψήφιους χρήστες στην πλατφόρμα, αναφορικά με την χρήση ή δοκιμή της. Η Stoiximan είναι η πιο γνωστή στοιχηματική online πλατφόρμα gambling ανάμεσα στις 16 νόμιμες που υπάρχουν στην Ελλάδα. Τέλος, θα μελετήσουμε τα συμπεράσματα της έρευνας και θα προτείνουμε μελλοντικές προτάσεις έρευνας βάσει των αποτελεσμάτων.
Περίληψη
In recent years, the transfer of consumer activity to the online environment is undeniable. Online advertising and social media platforms have been significant factors in driving this growth. Furthermore, after the emergence of the COVID-19 pandemic, this trend has become even more pronounced and established, assisting the consumer audience in shifting all activities and services to the online environment. Both large and small businesses can approach the common goal of showcasing their products. On the other hand, consumers are constantly informed and presented with proposals relevant to their interests and profiles. However, can a consumer's final decision be influenced by an advertisement on the internet? As part of our work, we examined whether consumers are indeed affected by online advertisements, as well as to what extent these advertisements can change their attitudes and influence their final decisions, considering the brand name and readability. Our research was conducted for the betting company Stoiximan, aiming to explore how the company's advertisements can influence users and potential users on the platform, regarding its usage or trial. Stoiximan is the most well-known online gambling platform among the 16 legal ones in Greece. Finally, we will analyze the research findings and propose future research suggestions based on the results.