Συμπερίληψη παιδιών με αυτισμό στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Ο ρόλος των γλωσσικών μαθημάτων
Inclusion of children with autism in secondary education. The role of linguistics courses

Μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία
Συγγραφέας
Γιαννοπούλου, Δήμητρα-Μαρία
Ημερομηνία
2025-04-11Επιβλέπων
Μαρίνος, ΑνδρέαςΛέξεις-κλειδιά
ΔΑΦ ; Συμπερίληψη ; Πρώιμη παρέμβαση ; Μέθοδοι διδασκαλίας ; Συνεργασία.Περίληψη
Εισαγωγή: Η εκπαίδευση, αναμφίβολα, είναι ένα από τα σημαντικότερα πνευματικά αγαθά. Πρέπει να παρέχει ισότιμες ευκαιρίες στα παιδιά για να αναπτύξουν ολόπλευρα την προσωπικότητά τους και να ενταχθούν ομαλά στην σχολική τάξη και κυρίως στην κοινωνία αργότερα. Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη ΔΑΦ και τη συμπερίληψη παιδιών με δυσκολίες μάθησης στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.
Σκοπός: Σκοπός της εργασίας είναι να αναδειχθεί η σπουδαιότητα της συμπερίληψης παιδιών με ΔΑΦ στο εκπαιδευτικό σύστημα και να βρεθούν οι κατάλληλες μέθοδοι προς αυτή την κατεύθυνση.
Μέθοδος: Μέσα από μια βιβλιογραφική έρευνα η εργασία αναλύει τα αίτια και τα χαρακτηριστικά της ΔΑΦ καθώς και τρόπους παρέμβασης. Τονίζει την ανάγκη συμπερίληψης παιδιών με ΔΑΦ στο γενικό σχολείο και επισημαίνει τη σπουδαιότητα συνεργασίας όλων των εμπλεκόμενων στη διαδικασία.
Αποτελέσματα: Αποτέλεσμα της εργασίας είναι να κατανοηθούν από όλους οι δυσκολίες μάθησης των παιδιών με ΔΑΦ και η ανάγκη υποστήριξης αυτών.
Συμπεράσματα: Στη σημερινή εποχή είναι περισσότερο από ποτέ αναγκαία η συμπερίληψη παιδιών με ΔΑΦ στην εκπαιδευτική διαδικασία, καθώς η συσσωρευμένη επιστημονική γνώση μας επιτρέπει να κινηθούμε προς αυτή την κατεύθυνση. Έτσι κανένα παιδί δε θα στιγματιστεί και δε θα περιθωριοποιηθεί.
Περίληψη
Introduction: Education, undoubtedly, is one of the most important spiritual goods. It must provide equal opportunities for children to develop their personality in all aspects and to integrate smoothly into the classroom and, above all, into society later. This thesis deals with ASD and the inclusion of children with learning difficulties in secondary education.
Purpose: The purpose of the thesis is to highlight the importance of including children with ASD in the educational system and to find appropriate methods in this direction.
Method: Through a bibliographic research, the thesis analyzes the causes and characteristics of ASD as well as ways of intervention. It emphasizes the need to include children with ASD in mainstream schools and highlights the importance of cooperation between all those involved in the process.
Results: The result of the thesis is for everyone to understand the learning difficulties of children with ASD and the need for their support.
Discussion: In today's era, it is more necessary than ever, to include children with ASD in the educational process, as the accumulated scientific knowledge allows us to do so. Therefore, no child will be stigmatized or marginalized.
Αριθμός σελίδων
70Σχολή
Σχολή Επιστημών Υγείας & ΠρόνοιαςΣχολή Διοικητικών, Οικονομικών & Κοινωνικών Επιστημών
Ακαδημαϊκό Τμήμα
Τμήμα Βιοϊατρικών ΕπιστημώνΤμήμα Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία