Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Παιδαγωγική μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων: Recent submissions
Now showing items 81-100 of 335
-
Συμπερίληψη των παιδιών με αναπηρία στο γενικό σχολείο: προϋποθέσεις πραγμάτωσης ενός σχολείου για όλους
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-16)Στην παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση διερευνώνται οι έννοιες της ειδικής αγωγής, της αναπηρίας, της ένταξης και της συμπερίληψης. Έννοιες οι οποίες δεν είναι απόλυτα σαφείς και ξεκάθαρες για όλα τα εκπαιδευτικά συστήματα ... -
Μαθησιακές παρεμβάσεις σε μαθητές με αυτισμό στα μαθήματα των φυσικών επιστημών στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Τις τελευταίες δεκαετίες, όλο και περισσότερα παιδιά με ΔΑΦ συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία είτε στα πλαίσια του γενικού σχολείου είτε φοιτούν σε σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής. Μελέτες και έρευνες που έχουν ... -
Αυτισμός και λεπτή κινητικότητα: Δραστηριότητες για την ενίσχυση της λεπτής κινητικότητας σε παιδιά με αυτισμό στο δημοτικό σχολείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Η παρούσα εργασία αναφέρεται στο φάσμα του αυτισμού ως υποκατηγορία των «Διάχυτων Αναπτυξιακών Διαταραχών», πώς αυτό επηρεάζει αρνητικά την ανάπτυξη ενός ατόμου και με ποιους τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε να βελτιωθούν ... -
Η χρήση ΤΠΕ και Νέων Τεχνολογιών στην εργοθεραπευτική παρέμβαση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Εισαγωγή: Συγκεκριμένα, ανέλυσα εις βάθος τον ρόλο των Τ.Π.Ε. στην ειδική εκπαίδευση, τις πρακτικές εφαρμογές του και το πως επηρεάζουν τις αρμοδιότητες του εκπαιδευτικού. Επιπλέον, προσέγγισα την έννοια της εργοθεραπείας ... -
Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων στο Μουσείο για Παιδιά Προσχολικής Ηλικίας: μία βιβλιογραφική ανασκόπηση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-16)Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται κλιμάκωση του ενδιαφέροντος για θέματα που αφορούν στα μουσεία. Η παρούσα διπλωματική εργασία εστιάζει στην ανάπτυξη μουσειοπαιδαγωγικών προγραμμάτων για παιδιά πρώιμης παιδικής ηλικίας, ... -
Η ομαλή μετάβαση από το οικογενειακό περιβάλλον στον παιδικό σταθμό
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-16)Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην εξέταση και προώθηση της ομαλής μετάβασης προ-σχολικής ηλικίας παιδιών από το οικείο περιβάλλον του σπιτιού στο περιβάλλον του παιδικού σταθμού. Αναλύει τους παράγοντες που επηρεάζουν ... -
Η ψηφιακή αφήγηση και η διδακτική αξιοποίηση των κόμικς ως διαφοροποιημένη προσέγγιση κατάκτησης της ύλης των Αρχαίων Ελληνικών στην Α Λυκείου των ΓΕΛ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Η ερμηνευτική προσέγγιση της αρχαίας ελληνικής γλώσσας και γραμματείας, όπως αυτή επιδιώκεται κειμενοκεντρικά κι ολιστικά από τα σύγχρονα αναλυτικά προγράμματα σπουδών επιχειρείται να παρουσιαστεί στο πλαίσιο της πιλοτικής ... -
Ο ρόλος της συνεργασίας σχολείου - οικογένειας: Η επίδραση των κέντρων εργοθεραπείας και λογοθεραπείας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02)Οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες χρήζουν εκπαίδευσης που να ανταποκρίνεται στις ανάγκες τους αλλά και στήριξης από άλλες ειδικότητες (λοοθεραπευτές/ εργοθεραπευτές) ώστε να υπάρξει ολοκληρωμένη προσπάθεια. Για να επέλθουν ... -
Η θεραπευτική επίδραση της εικαστικής και μουσειακής αγωγής σε μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Η παρούσα διπλωματική εργασία προκειμένου να διερευνήσει την αξιοποίηση της εικαστικής αγωγής από τα ελληνικά μουσεία και τα θετικά αποτελέσματα αυτής στα παιδιά με ΔΑΦ, χρησιμοποίησε την ποιοτική μεθοδολογία. Συμμετέχοντες ... -
Διερεύνηση απόψεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη συμβολή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στη μαθησιακή διαδικασία.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Εισαγωγή: Το σύγχρονο εκπαιδευτικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται από μεγάλη ετερογένεια, δεδομένου ότι ο μαθητικός πληθυσμός συνίσταται από ξεχωριστές οντότητες με διαφορετικές ικανότητες, δεξιότητες και προέρχονται από ... -
Η αναγνωστική κατανόηση των μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και η συμβολή των γνωστικών και μεταγνωστικών στρατηγικών
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Εισαγωγή: Η αναγνωστική κατανόηση αποτελεί μια εξαιρετικά σημαντική και πολύπλοκη δεξιότητα που απαιτεί την ενεργοποίηση βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ανώτερων διεργασιών. Το θέμα της κατανόησης της ανάγνωσης, και δη ... -
Ανθρώπινο μικροβίωμα και γνωστική λειτουργία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02)Το ανθρώπινο μικροβίωμα, ιδιαίτερα το μικροβίωμα του εντέρου, αναγνωρίζεται όλο και περισσότερο για το ρόλο του στην υγεία του ανθρώπου. Πρόσφατες μελέτες δείχνουν πως εκτελείται ένας σημαντικός ρόλος από το μικροβίωμα του ... -
Ανθρωπόμορφα ρομπότ και ΔΑΦ: Ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών στο νηπιαγωγείο
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024)Εισαγωγή: Η καθίδρυση της Τεχνολογίας και Πληροφόρησης Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση έχει θέσει τα θεμέλια για μια σύγχρονη προσέγγιση της μαθησιακής και διδακτικής πρακτικής. Από τα τέλη του 19ου αιώνα, οι εκπαιδευτικοί ... -
Μοντέλο Εκπαίδευσης στη θεματική ενότητα της Μυοτονικής Δυστροφίας για την Επανεκπαίδευση της Ισορροπίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να αναδείξει μοντέλα εκπαίδευσης που χρησιμοποιού-νται σε ασθενείς με μυοπάθεια και ειδικότερα σε μαθητές που πάσχουν από μυοτονική δυστρο-φία και ακολουθούν παράλληλα το εκπαιδευτικό ... -
Η Κληρονομικότητα στα παιδιά Προσχολικής Ηλικίας και κατά πόσο αυτή συμβάλλει στη Βιολογία της Μνήμης και της Μάθησης
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Στις μέρες μας, τα παιδιά θεωρούνται το μέλλον μιας κοινωνίας. Στις σύγχρονες κοινωνίες, τα παιδιά αναγνωρίζονται ως ο βασικός πυρήνας αυτών και γι’ αυτό τους δίνεται ιδιαίτερη έμφαση και προσοχή από την πρώτη κιόλας ... -
Το ιχνογράφημα ως μέσω διερεύνησης σχέσεων στην οικογένεια, συμπεριφορικών και κοινωνικών δυσκολιών στην προσχολική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Εισαγωγή: Υπάρχει ένα αναπτυσσόμενο ενδιαφέρον στην ελληνική και ξένη βιβλιογραφία και έρευνα, ως προς τον πρόωρο εντοπισμό συμπεριφορικών και συναισθηματικών δυσκολίων στα παιδιά προσχολικής ηλικίας, προκειμένου να μπορέσουν ... -
Σχολικές γιορτές και Διαπολιτισμικότητα στην Προσχολική Εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Εισαγωγή: Η πολυπολιτισμικότητα, χαρακτηρίζει πλέον την Ελληνική κοινωνία, όπως και τις κοινωνίες άλλων Ευρωπαϊκών και μη χωρών. Η διαπολιτισμική εκπαίδευση συντελεί στη δημιουργία μιας κοινωνίας της αλληλεγγύης και του ... -
Δυσλεξία και η επιρροή της στην ψυχολογία του παιδιού
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Η δυσλεξία αποτελεί ειδική μαθησιακή δυσκολία, ενώ αφορά τις δυσκολίες της γραφής και της ανάγνωσης. Στην παρούσα εργασία μελετάται το φαινόμενο της δυσλεξίας σε σχέση με τα προβλήματα που δημιουργεί στη ψυχολογία του ... -
Το ψυχοκοινωνικό προφίλ των εφήβων με προβλήματα λόγου και ομιλίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-16)Η παρούσα εργασία αποτελεί μια βιβλιογραφική ανασκόπηση αναφορικά με το θέμα του ψυχοκοινωνικού προφίλ εφήβων με προβλήματα λόγου – ομιλίας. Επιχειρείται η αναζήτηση πληροφοριών και δεδομένων σε πηγές και άρθρα, κυρίως της ... -
Ο ρόλος της εκπαιδευτικής ρομποτικής και των εικαστικών στην εξέλιξη του βαθμού συγκέντρωσης μαθητών με ΔΕΠΥ προσχολικής και πρωτοσχολικής ηλικίας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής ΑττικήςΑνώτατη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης (Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.), 2024-02-15)Η παρούσα διπλωματική εργασία συντάχθηκε με αφόρμηση προβληματισμούς και σκέψεις που υπάρχουν πάντα στο μυαλό μου τόσο από τη συνδιαλλαγή μου με τους μαθητές μου όσο και από ζητήματα που προκύπτουν στην κοινωνία μας ...