Browsing Μεταπτυχιακές διπλωματικές εργασίες - Περιβαλλοντική Υγεία & Επικοινωνία στη Γενική και Ειδική Αγωγή και εκπαίδευση by Title
Now showing items 1-20 of 43
-
H Συμβολή της Μουσικοθεραπείας στην Ανάπτυξη Κοινωνικοσυναισθηματικών Δεξιοτήτων Παιδιών με ΔΑΦ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-25)Εισαγωγή: Η Διαταραχή του Φάσματος του Αυτισμού (ΔΑΦ) αποτελεί μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που χαρακτηρίζεται από δυσκολίες στην κοινωνική επικοινωνία, περιορισμένες και επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές και δυσκολία ... -
H Συμβολή της Οικοθεραπείας στην ενίσχυση της φυσικής δραστηριότητας- σωματικής άσκησης ατόμων με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-03)Είναι παγκοσμίως γνωστό ότι η επαφή με τη φύση απαλλάσσει τον άνθρωπο από την τοξικότητα της εποχής. Μια βόλτα στη φύση μπορεί να απομακρύνει το άγχος, το καθημερινό στρες και να ανατάξει την αυτοπεποίθησή του. Εδώ, ... -
Mαθησιακές δυσκολίες και Αγχώδεις διαταραχές
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-26)Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό τη διερεύνηση της σύνδεσης μεταξύ αγχωδών διαταραχών και μαθησιακών δυσκολιών στους μαθητές. Επικεντρώνεται στις αιτίες , τις συνέπειες και τις προσεγγίσεις αντιμετώπισης αυτής ... -
Social-Emotional Development of Children with Autism: The Contribution of Dramatic Play
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-30)This paper examines the contribution of drama play to the socio-emotional development of children with autism spectrum disorder (ASD). Drama play is recognised as a pedagogical method that promotes creativity, imagination ... -
Άτομα με προβλήματα όρασης και συμπερίληψη στη γενική εκπαίδευση
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-25)Περισσότεροι από 2,2 δισεκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως ζουν με κάποιο πρόβλημα όρασης, εκ των οποίων τουλάχιστον το 50% θα μπορούσε να αποφύγει αυτές τις παθήσεις με έγκαιρη πρόληψη ή θεραπεία (WHO, 2023). Ο αριθμός των ... -
Αναγνωστικές δεξιότητες παιδιών με σύνδρομο Down
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-26)Οι αναγνωστικές δεξιότητες των παιδιών με σύνδρομο Down αναπτύσσονται διαφορετικά από αυτές των συνομηλίκων τους, και συχνά απαιτείται ο σχεδιασμός των κατάλληλων παρεμβάσεων για την υποστήριξη τους. Σκοπός της παρούσας ... -
Αξιοποίηση του εννοιολογικού χάρτη στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-26)Η χρήση εννοιολογικών χαρτών στην εκπαίδευση έχει σημαντική πρακτική αξία, καθώς διευκολύνει την κατανόηση, οργάνωση και παρουσίαση της γνώσης. Οι εννοιολογικοί χάρτες, χρησιμοποιούμενοι από τους εκπαιδευτικούς, βοηθούν ... -
Αποτελεσματικότητα των ψυχοκοινωνικών παρεμβάσεων για τη διαχείριση συμπτωμάτων σε παιδιά σχολικής ηλικίας με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/ Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ)
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03)Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή που επηρεάζει τη δυνατότητα συγκέντρωσης, τον αυτοέλεγχο και τη συμπεριφορά. Βασικά συμπτώματα της διαταραχής είναι η ... -
Γλωσσικά προβλήματα σε μαθητές με ΔΑΦ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-19)Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τα γλωσσικά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ), καθώς και τις στρατηγικές παρέμβασης που μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη της γλωσσικής ... -
Διαταραχή αυτιστικού φάσματος και επιληψία - Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-26)Η παρούσα διπλωματική εργασία αναφέρεται στη βιβλιογραφική ανασκόπηση σχετικά με τη συνύπαρξη της Διαταραχής Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και της επιληψίας, εστιάζοντας στον ρόλο του σχολικού νοσηλευτή στο σχολικό περιβάλλον. ... -
Διαχείριση άγχους παιδιών με αυτισμο(ΔΑΦ) μέσω αθλητικών δραστηριοτήτων
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-25)Η διπλωματική εργασία με τίτλο: «Διαχείριση άγχους παιδιών με αυτισμό (ΔΑΦ) μέσω φυσικών δραστηριοτήτων» αποτελεί βιβλιογραφική ανασκόπηση, η οποία εξετάζει τη νευρολογική διαταραχή του Αυτισμού ή Διαταραχής Αυτιστικού ... -
Ένταξη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μία βιβλιογραφική ανασκόπηση.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-04)Στη σημερινή εποχή, η ένταξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες ή και αναπηρία στις γενικές τάξεις αποτελεί ένα από τα πιο σημαντικά ζητήματα που καλείται να αντιμετωπίσει το εκπαιδευτικό σύστημα. Στην παρούσα εργασία, ... -
Ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο. Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση των απόψεων διευθυντών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την παράλληλη στήριξη - συνεκπαίδευση.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-27)Η παρούσα έρευνα έχει ως σκοπό να αναδείξει τις απόψεις των διευθυντών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την ένταξη παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο γενικό σχολείο και πιο συγκεκριμένα σχετικά με το θεσμό ... -
Ενίσχυση δεξιοτήτων παραγωγής γραπτού λόγου σε μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-26)Η παρούσα διπλωματική εργασία αποσκοπεί να παρουσιάσει τις δυσκολίες στον γραπτό λόγο στους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Σε πρώτη φάση, έλαβε χώρα η θεωρητική ανάλυση του προς μελέτη θέματος, η οποία επικεντρώνεται σε ... -
Επαγγελματική εξουθένωση Εκπαιδευτικών στην γενική και ειδική αγωγή. Μια βιβλιογραφική ανασκόπηση.
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03)Η συναισθηματική κόπωση που βιώνουν οι εκπαιδευτικοί, γνωστή ως επαγγελματική εξουθένωση, είναι ένα κρίσιμο πρόβλημα τόσο στην ειδική όπως και στην γενική αγωγή που μπορεί να επηρεάσει την παραγωγική ικανότητα και τη ... -
Εφαρμογή φυσικοθεραπευτικών τεχνικών για την βελτίωση της κινητικότητας σε παιδιά με ΔΑΦ
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-26)Η φυσικοθεραπεία αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την υποστήριξη ατόμων με αυτισμό, καθώς έχει τη δυνατότητα να προάγει την ανάπτυξη κινητικών δεξιοτήτων, να ενισχύσει τη σωματική υγεία και να υποστηρίξει τη βελτίωση των ... -
Η ανάπτυξη των κοινωνικο- συναισθηματικών δεξιοτήτων σε παιδιά με νευροαναπτυξιακές διαταραχές μέσω της ιπποθεραπείας
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-03-19)Οι νευροαναπτυξιακές διαταραχές ως διαγνωστική ομάδα, και πιο συγκεκριμένα η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) και η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής/Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), αποτελούν σημαντικά προβλήματα δυσλειτουργίας ... -
Η έννοια του θανάτου σε εφήβους και ενήλικες με νοητική αναπηρία
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-25)Η παρούσα βιβλιογραφική ανασκόπηση διερευνά την κατανόηση της έννοιας του θανάτου από άτομα με νοητική αναπηρία, ακολουθώντας τη μεθοδολογία της συστηματικής ανασκόπησης των βιβλιογραφικών πηγών. Από τα αποτελέσματα ... -
Η ένταξη των μαθητών με χρόνια νοσήματα : Ο ρόλος του σχολικού νοσηλευτή
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-25)Η συχνότητα εμφάνισης παιδιών με χρόνια νοσήματα στα σχολεία έχει αυξηθεί σημαντικά, κυρίως λόγω της βελτίωσης της ιατρικής φροντίδας, η οποία έχει αυξήσει το προσδόκιμο ζωής των παιδιών με σοβαρές παθήσεις. Επιπλέον, η ... -
Η εκπαίδευση των μαθητών με χρόνια νοσήματα-Γνωστική και κοινωνικοσυναισθηματική ανάπτυξη
(Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, 2025-02-25)Η παρούσα εργασία θέτει ως στόχο της τη χαρτογράφηση του υπάρχοντος ερευνητικού πεδίου αναφορικά με την εκπαίδευση των παιδιών με χρόνια νοσήματα και τη γνωστική και κοινωνικο-συναισθηματική τους ανάπτυξη. Πραγματοποιήθηκε ...